فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

 

 غول نوکیا n96 

تصور  کنید دستگاهی در دستتان است با ۲۴GIG حافظه و دوربین ۵ مگاپیکسلی وامکانات مولتی مدیا پیشرفته، امکان اتصال و یا دریافت امواج تلویزیونی و ماهواره ای ،GPS، Dual ARM 9 264 MHz CPU،وWiFiو خیلی امکانات دیگر،به نظرتون چی می تونه باشه!بله غول دنیای مولتی مدیای نوکیا...دیگه از یک موبایل چه چیزی انتظار دارید،یک گوشی با تمام تمکانات!

تابستان سال گذشته را دوستداران نوکیا هیچگاه از یاد نمی برند روزهایی که خبر ورود به بازار متفاوت ترین محصولی که تا کنون دنیای موبایل به خود دیده بود، آنچنان بازار را به نفع نوکیا تغییر داد که پس از فقط چند ماه حضور در بازار به یکی از پر فروش ترین محصولات این شرکت تبدیل شد.

در ابتدا مشخصات کلی این گوشی را در چند خط به طور خلاصهئ بیان می کنم :

 تاریخ عرضه 2008, September

ابعاد : mm 103 x 55 x 18

وزن : 125 گرم

صفحه نمایش : TFT, 16M colors سایز صفحه نمایش : 240.320 ، 16 میلیون رنگ

در گاه حافظه microSD با قابلیت ساپورت تا 8 گیگ حافظه ی داخلی GB 16 + رم 128 +

 Dual ARM 9 264 MHz CPU

 امکانات ار تباطی : GPRS – HSCSD—EDGE—3G—WLAN—Bluetooth -- v2.0 microUSB

سیستم عامل : Symbian OS 9.3, S60 rel. 3.2 دوربین 5 مگاپیکسلی + دوربین اینترنتی جی پی اس داخلی +جک 3.5 میلیمتری +رادیو FM + TV out

قابلیت پخش تلویزیون و ماهواره DVB-H TV broadcast receiver

 محتویات بسته خریداری شده را براتون می آورم : 

 

- گوشی N96 نوکیا

- باتری لیتیومی Li-Ion مدل BL-5F

- کابل USB انتقال دیتا مدل CA-101

- کابل اتصال تلویزیون مدل CA-75U

- هدفون به همراه ریموت کنترل مدل  HD-45 و AD-54

- شارژر اتومبیل مدل DC-4

- شارژر مدل AC-5

 نوکیا با تولید N95 نشان داد که در تولید موبایل های که تمام نیاز های ما رو برابرده می کنه پیشتاز می باشد.با عر ضه ی N96 این کار را تکمیل کرد و بازار را در دست خود نگه داشت.

اما یکی از قابلیت های جدیدی که در N96 پیش بینی شده است یرنده اختصاصی DVB-H می باشد که برای اولین بار ما نیز جزء معدود کشورهای دنیا به حساب آمده ایم که این تکنولوژی در آنها در حال اجرا است (هرچند که در حال حاضر این سرویس تنها در تهران ارائه می گردد). دDVB-H همانگونه که پیش از این نیز در اینجا به تفضیل به آن پرداختیم تکنولوژی ارسال محتوای تصویری به فرم دیجیتالی بروی دستگاه های قابل حملی همچون موبایل می باشد و در طی آن کیفیت تصویری فوق العاده ای حاصل می گردد. پیش از این تنها ستگاه های نوکیا که دارای این قابلیت بودند دو نمونه N77 و N92 بودند که هر دو نیز اتفاقا توفیق چندانی در کسب محبوبیت مردمی نداشتند. برای بهره گیری از این قابلیت و پخش فرمت های مختلف تصویری (همچون منابع Video on Demand، تلویزیون های اینترنتی، تصاویر زنده و...) از یک Real Player معمولی استفاده شده است که در آن با اینکه امکان تماشای محتویات یاد شده به فرم تمام صفحه وجود ندارد، ولی در آن می توان محتوای در حال پخش را (به شرط Unprotect بودن) به راحتی ضبط نیز نمود. بهره گیری از قفل والدین، راهنمای زمان های پخش برنامه ها (EPG) و ضبط زمان بندی شده از دیگر مواردی ست که این قسمت در اختیار کاربر قرار می دهد. (البته بعلت سرگرم کننده بودن بی اندازه کانال های تلویزیونی داخلی ! احتمالا استقبال چندانی از این قابلیت در ایران نخواهد شد).


ابعاد گوشی 18 × 55 × 103 میلی متر و وزن آن 125 گرم است که از N81 حدوداً 0.5 سانتی متر پهن تر است اما گرفتن آن در دست بسیار راحت است . به نظر می رسد این گوشی بیشتر استیل مردانه داشته باشد اما نمی توان گفت مورد توجه خانمها قرار نمی گیرد ، همانطور که N93 با آن ساختار حجیم، طرفداران زیادی در بین خانمها داشته و دارد به هر حال N96 یک گوشی بزرگ است که به راحتی در هر جیبی قرار نمی گیرد . در قسمت بالایی گوشی دکمه قفل گوشی ، دکمه روشن / خاموش گوشی و نیز جک 3/5 میلیمتری هدفون وجود دارد .

باتری گوشی از نوع لیتیومی با ظرفیت 950 میلی آمپر ساعت و مدل BL – 5F است ( درست مثل باتری N95 ) . مدت کارایی گوشی در حالت مکالمه مداوم 3.6ساعت و در حالت آماده به کار 220 ساعت است . مدت آماده به کار N95 حدوداً 240 ساعت بود که در کل تفاوت زیادی با N96 ندارد در حالیکه N81 تا 420 ساعت در حالت آماده به کار دوام می آورد . مدت زمان شارژ کامل باتری N96 نیز حدود 2 ساعت است . 

moji

نظرات 1 + ارسال نظر
بهنام شنبه 13 آذر 1389 ساعت 21:04 http://kermanshah-tricks.blogfa.com

سلام
نوکیا عجب غولی داده بیرون
اگه با تبادل لینک موافقی خبرم کن

سلام خوشحال میشم
moji

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد