فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

موتور جست و جوی گوگل 12 ساله شد

  

 
گوگل با قرار دادن یک کیک تولد در لوگوی صفحه نخست موتور جست و جوی خود، تولد 12 سالگی خود را جشن گرفت.

روز دوشنبه این هفته دوازدهمین سالگرد بزرگ‌ترین موتور جست و جوی اینترنت از سوی مسئولان گوگل به همراه قرار دادن یک کیک تولد جدید که هر سال مدل آن عوض می‌شود برگزار شد. گفتنی است مدل کیک تولد امسال گوگل توسط یک هنرمند آمریکایی به نام "وین تیباد" (Wayne Thiebaud) طراحی شده است که شامل لوگوی ساده گوگل به همراه یک شمع در کنار آن است.


نکته قابل توجه این است که پایگاه اینترنت Google.com در تاریخ 15 سپتامبر سال 1997 میلادی کلید خورده است و هرساله مسئولان گوگل در زمان نامشخصی از ماه سپتامبر، سالگرد راه اندازی این پایگاه اینترنتی را بدون اطلاع قبلی جشن می‌گیرند.


شرکت گوگل از تاریخ راه‌اندازی پایگاه اینترنتی خود تا روز 4 سپتامبر سال 1998 به عنوان یک سایت اینترنتی معمولی فعالیت می‌کرد و به طور رسمی ثبت نشده بود. گوگل جشن خود را در تاریخ 7 سپتامبر به جای 27 سپتامبر برگزار کرد که هر دو تاریخ مهم این شرکت را در بر گیرد.


گوگل در تاریخ فعالیت‌های پر افتخار خود، راه‌اندازی سرویس خبری Google News را در ماه سپتامبر 2002 دارد که پس از مدت کوتاهی از سوی برخی از دولت‌ها نظیر دولت چین، دسترسی به این سایت ممنوع شد.


پس از آن در سال 2003 از جمله اتفاقات مهمی که در گوگل رخ داد می‌توان گفت، گوگل یک شرکت تبلیغاتی را خریداری کرد و در همین سال شرکت مایکروسافت نیز به فکر راه‌اندازی موتور جست و جوی خود افتاد. در سال 2004 گوگل اقدام به عرضه سهام خود به صورت عمومی نمود.


سال 2005 میلادی سال عرضه محصولات مختلف و پرطرفدار گوگل نظیر Google Earth، Google Maps، Google Talk و بسیاری از سرویس‌های دیگر بود و همچنین گوگل امکان ایجاد تغییر در صفحه گوگل از سوی کاربران را به وجود آورد. گوگل سال 2006 را با عرضه نرم افزار Picasa پشت سر گذاشت و در سال 2007 اقدام به خرید شرکت‌های فعال روی اینترنت کرد. سال 2008 نرم افزار اندروید طراحی و روانه بازار شد. سال 2009 مرورگر اینترنتی کروم ساخته شد و سال 2010 میلادی نیز با عرضه سرویس  Google TV و سایر خدمات از سوی این پایگاه اینترنتی دنبال خواهد شد.
  

moji

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد