فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

اینترنت کاربران را منزوی نمیکند.


کاربران اینترنتی به اندازه‌ای که جامعه‌شناسان فکر می‌کنند، منزوی و گوشه‌گیر نیستند؛ اما برای مدت‌های طولانی کارشناسان بر این باور بوده‌اند که هرچه درگیری کاربران با دنیای اینترنت بیشتر شود، ارتباط آن‌ها با دنیای بیرون کمرنگ‌تر می‌شود. در این میان، یک بررسی جدید نشان داده است که اینترنت می‌تواند روابط اجتماعی ما را تقویت کند و در این زمینه، شبکه اجتماعی فیس‌بوک نقش به‌سزایی برعهده دارد.


شرکت مطالعاتی و تحقیقاتی Pew Internet در بررسی جدید خود دریافته است، آمریکایی‌هایی که به صورت مستمر از اینترنت استفاده می‌کنند، برخلاف تصورات پیشین افرادی منزوی نیستند. همچنین گفته شده است، افرادی که از اینترنت و تلفن‌همراه استفاده می‌کنند، با شبکه اجتماعی گسترده‌تری در ارتباط هستند و ارتباطات متنوع و فراوانی دارند.


پیش از این مطالعاتی در سال 2006 میلادی انجام شده بود که بر مبنای آن گفته می‌شد، آمریکایی‌ها طی دو دهه گذشته بسیار منزوی شده‌اند. این مطالعه نشان می‌داد که شبکه گفت‌وگوها و ارتباطات اجتماعی انسان‌ها در حال محدود شدن است و بین کسانی که با آن‌ها گفت‌وگو انجام می‌دهیم، تنوع کمتری وجود دارد. این مطالعه همچنین نشان داده بود که ارتباطات اجتماعی افراد با همسایگان نیز کم شده است.


اما به عقیده کارشناسان، وضعیت اجتماعی کاربران اینترنتی هم‌اکنون تغییر کرده است. کاربران این روزها با داشتن شبکه‌های اجتماعی اینترنتی مانند فیس‌بوک ارتباطات گسترده‌ای دارند و به صورت مستمر با گروه‌های مختلف مردم در ارتباط هستند. 

 

منبع:www.systemgroup.net

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد