فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

توضیح "پیام نور"درباره کتابهای درسی این دانشگاه

در پی انتشار مطالبی علیه برخی کتب درسی دانشگاه پیام نور ، روابط عمومی این دانشگاه توضیحاتی در این باره منتشر کرد:

انتشارات دانشگاه پیام نور به منظور تأمین منابع درسی مورد نیاز دانشجویان دانشگاه براساس نظام آموزش از راه دور و نیمه حضوری و کتاب محور بودن دانشگاه از سال 1367 شروع به فعالیت نموده است و در حال حاضر نیز به عنوان یکی از بزرگترین انتشارات دانشگاهی و دومین انتشارات دولتی ( بعد از آموزش و پرورش) سالانه بالغ بر 1600 عنوان کتاب درسی را با شمارگان میلیونی برای نزدیک به یک میلیون دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی مستقیماً چاپ و توزیع می‌نماید.

ادامه مطلب ...

نمایندگان مجلس درباره "روز عشق" ایرانیان چه گفتند؟

جالب اینکه برخی نمایندگان مجلس گویی اساساً چیزی به نام سپندارمذگان به گوششان نخورده بود و حتی یکی از آنان گمان کرد سپندارمذگان فحش است که به او داده می شود و گوشی را قطع کرد!... یکی دیگر از نمایندگان هم در خصوص علل گرایش جوانان به ولنتاین فکر کرد ولنتاین نوعی ماده مخدر جدید است و مفصل درباره نقش اشغالگران افغانستان به خصوص انگلیس در افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان حرف زد و نسبت به افزایش مواد مخدر صنعتی هشدار داد!
ادامه مطلب ...

وقتی تو نیستی ...

تو نیستی
و انسان به طرز غریبانه ای عریان می شود
و تمام لحظه های شنیدن، کر...
«تو نیستی»
الفبای معصومانه ای است
در کالبد مسخ دفترمان جاری...
دنیا
آبستن کودکان عصیان
و عرصه بی دریغ پاییز گونه ای است
که زانوان سبز آزادی را
بارها زمین می زند
طنین آمدنت مگر
به سرودی بلند بدل کند
هجای سست عدالت را
سال ها ایستاده ایم
به بدرقه شانه هایت
در رواق هایی بی حوصله
و تو نیستی...  

 

(منتظرانت چشم به راهند...بیا....)

گزارش کامل برگزاری چهارمین همایش ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات

 

 
گزارش کامل برگزاری چهارمین همایش ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات
چهارمین همایش ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات هفدهم بهمن ماه با حضورمهندس رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، دکتر مسعود موحدی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت بازرگانی و حدود 300 نفر از اساتید ، مدیران و کارشناسان حوزه های  مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات از بخش های دولتی و خصوصی در هتل المپیک تهران برگزار شد. تجارت الکترونیک در فضای شبکه‌های نسل آینده موضوع اصلی این همایش بود . موضوعی که در سخنرانی ها و مقالاتی که ارایه شد مورد تجزیه و تحلیل مدیران و کارشناسان شرکت کننده قرار گرفت.

http://cnict.ir
ادامه مطلب ...

بشقابی الکترونیکی

 چه حرفا !چه چیزا !آدم شاخ در میاره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 plate_narenji_ir.jpg

یک طراح خوش ذوق سوئدی بشقابی الکترونیکی به نام Mandometer طراحی کرده است که ادعا می کند می تواند در کاهش وزن مفید باشد. در قسمت زیرین بشقاب ترازویی قرار گرفته که در مرحله اول وزن غذا را اندازه گیری می کند. ترازو مجهز به یک مانیتور است که می تواند سرعت شما را در خوردن غذا با مقیاسی که قبلا برایش تعریف شده مقایسه کند و نمایش دهد. اگر تند تند غذا بخورید، در بازه زمانی کوتاهی از حجم غذای موجود در بشقاب کاسته شده، با پیغامی صوتی به شما اخطار می دهد که آرام تر غذا بخورید. این بشقاب قادر است سرعت غذا خوردن شما را با رسم نموداری گرافیکی بر روی نمایشگر خود نشان دهد. این طراح سوئدی معتقد است که بشقاب جدید می تواند به کسانیکه با مشکل چاقی مواجه هستند کمک کند. یک بررسی آماری نشان داده که کاهش سرعت غذا خوردن می تواند منجر به کم شدن وزن بشود. این بشقاب فعلا به صورت یک طرح ارائه شده و هنوز خبری از ساخت آن در حجم انبوه نیست. اما برای لاغر شدن از به این روش لازم نیست که حتما این بشقاب را داشته باشید. کافی است سرعت غذا خوردن تان را کمتر کنید و با حوصله غذا بخورید. ‏ ‏ حالا دیگر بشقاب ها هم نمی گذارند یک لقمه غذا از گلویمان پایین برود.  

 

منبع:narenji.ir

روز عشاق ایرانیان(ولنتاین ایرانیان باستان) برهمه مبارک

چند سالی که 25 بهمن (14 فوریه) روز ولنتاین و خرید گل و عروسک ، شکلات و … در کشورمان باب شده است . اکثر جوان ها بدون اطلاع از اینکه اصلا این ولنتاین خوردنی یا پوشیدنی است، فقط می دانند که باید برای کسانی که دوست دارند هدیه بخرند و با این کار بر علاقه خود به آن فرد تاکید ورزند .
اگر روزهای اخیر به مغازه های شهرمان سری زده باشید ، مملو از جعبه های خوشگل کادویی ، عروسک ، شکلات و انواع و اقسام هدایای گول زننده ست . خلاصه غوغایی شده در این شهر شلوغ.
انتخاب روزی به عنوان روز دوستی و عشق در سال کار بسیار قشنگی است .بهانه ای است که ما بتوانیم یکبار دیگر علاقه خود را به کسی که دوستش داریم نشان دهیم که عروسک و گل و کادو همه بهانه عشق هستند .
حالا اصلا جریان این ولنتاین چیست ؟ از کجا شروع شده ؟

داستان ولنتاین از این قرار است :در قرن سوم میلادی که مطابق می شود با اوایل امپراطوری ساسانی در ایران ، در روم باستان فرمانروایی بوده است به نام کلودیوس دوم . کلودیوس ، عقاید عجیبی داشت ، از جمله اینکه سربازی خوب خواهد جنگید که مجرد باشد ؛ از این رو ازدواج را برای سربازان امپراطوری روم قد غن می کند

ادامه مطلب ...

حل مشکل کند باز شدن صفحات اینترنتی در مرورگر IE8

در صورتی که از نسخه 8 مرورگر Internet Explorer استفاده می‏کنید ممکن است به این مشکل برخورده باشید که مرورگر به طور غیرعادی صفحات اینترنت را کند باز می‏کند.
این موضوع به هنگامی که چندین تب را باز کرده‏اید نیز شدت بیشتری می‏گیرد. این مشکل می‏تواند از رجیستر نشدن یکی از فایل‏های هسته‏ای اینترنت اکسپلورر در هنگام نصب ناشی شده باشد. هم اکنون قصد داریم به معرفی ترفندی ساده جهت حل این مشکل بپردازیم. اگر حس می‏کنید سرعت لود صفحات در IE8 کم است، این ترفند را حتماً آزمایش کنید.
بدین منظور:
اگر از ویندوز XP استفاده می‏کنید:
از منوی Start بر روی Run کلیک کنید.
در محیط Run عبارت cmd را وارد کرده و Enter بزنید.
و اگر از ویندوز ویستا یا 7 استفاده میکنید:
منوی Start را باز کنید.
سپس عبارت cmd را وارد نموده و Enter بزنید.
حال در پنجره Command Prompt دستور زیر را وارد نموده و Enter بزنید:


regsvr32 actxprxy.dll 

 

مشاهده پیغام DllRegisterServer in actxprxy.dll succeeded به معنای موفقیت‏آمیز بودن کار است.
در پایان یک بار سیستم را از نو راه‏اندازی کنید.

به زودی قرارداد 800 میلیارد تومانی راه اهن غرب با چین امضا میشود

به زودی قرارداد 800 میلیارد تومانی راه اهن غرب کشور با چین امضا می شود.

این خبر را بهبهانی وزیر راه و ترابری در جلسه هفته گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد و گفت:

با انعقاد این قرارداد که بزرگترین قرارداد خارجی راه آهن کشور است، به زودی شاهد اجرای پروژه مهم راه اهن غرب کشور از ملایر تا مرز خسروی خواهیم بود.قراردادی که بر اساس آن قطار خسروی با 160 کیلومتر سرعت درساعت به یکی از سریع ترین قطارهای کشور تبدیل خواهدشد.

گفتنی است با توجه به محدودیت های اعتباری در خصوص این طرح، می توان با انعقاد قرارداد با چینی ها و تامین هزینه آن ازمحل فروش نفت به این کشور جهش فوق العاده ای را در این محور ایجاد کرد.

این در حالیست که در بودجه سال 89،دولت ۷۹ میلیارد تومان را به راه اهن غرب اختصاص داده است.

۱۵ نکته کامپیوتری که اگر ندانید باعث خنده دیگران می شوید

افراد زیادی از خیلی از تعاریف و نکات ابتدایی کامپیوتر که برای اکثر مردم خصوصآ جوانان بسیار بدیهی و جا افتاده است بی اطلاع هستند. باور کنید از این وضع هم من بهتر از همه خبر دارم :)
گاهی که پست های ساده تر می نویسم با خودم فکر می کنم شاید این مطلب زیاد هم به درد کسی نخورد و با خودم می گویم باید مطالب را سنگین تر و تخصصی تر کنم. اما با نگاه عمیق تری که کردم متوجه شدم نه این خبر ها هم نیست…بهتره کمی هم از پنجره به بیرون نگاه کنیم و در را باز کنیم و چند تا رفیق جدید به جمع خودمان اضافه کنیم.

در ادامه به توضیح برخی از ابتدایی ترین نکاتی می پردازم که هر کاربر ساده کامپیوتر باید بداند. اگر از کاربران تازه کار کامپیوتر هستید دوستانه توصیه می کنم این مطلب را با دقت بخوانید.

ادامه مطلب ...

عرضه‌ی نرم‌افزاری برای شناسایی افراد در وب‌کم‌ها

نسخه نهایی از نرم‌افزاری عرضه شده است، که تصویر ضبط شده از افراد توسط دوربین‌های اینترنتی را تشخیص می‌دهد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از (ایسنا)، در حالی که استفاده از دوربین‌های اینترنتی به‌منظور مراقبت امنیتی موضوع جدیدی نیست اما شرکت کالیفرنیایی Vitamin D Video با عرضه نرم‌افزار ویژه‌ای که قادر است افراد در حال حرکت را از اشیای بی‌جان تشخیص دهد، نیاز برای مشاهده ویدیوهای ضبط شده به مدت ساعت‌ها و یا حتی روزها را برطرف می‌کند.

بر اساس این گزارش، نرم‌افزار این شرکت از هوش مصنوعی برای کمک به رایانه به‌منظور تمایز میان اشیاء و افراد استفاده می‌کند.

نسخه استارتر بهینه شده این نرم‌افزار که برای سیستم‌های عامل ویندوز و مک منتشر شده، برای کار کردن یک دوربین به ازای هر رایانه رایگان است اما نسخه‌ای که از دو دوربین به ازای هر رایانه پشتیبانی می‌کند 49 دلار و نسخه Pro بدون محدودیت در شمار دوربین‌های اینترنتی 199 دلار قیمت دارند.

تبدیل فایلهای صوتی به Mp3 در مدیا پلیر ویندوز

( قابل اجرا در نسخه های ، مدیا پلیر 7 و بالاتر )

1 - بعد از گذاشتن Cd در کامیپیوترتون ، در پنجره ای که به صورت اتوماتیک ظاهر میشه انتخاب گزینه

Copy Music From Cd و یا باز کردن برنامه مدیا پلیر و زدن گزینه Copy From Cd در منوی کنار مدیا پلیر

( Menu bar )

2- انتخاب فایلهای مورد نظر شما با تیک زدن کنار آنها - ( فایلهایی که میخواهید از Audio سی دی به

فرمت MP3 تبدیل شوند )

3- انتخاب گزینه Copy Music که در قسمت بالای Caption مدیا پلیر قرار دارد. ( آیکون دایره ای قرمز رنگ )

4- انتخاب گزینه های 2 و 3 به ترتیب از بالا ، سپس Next کنید و در قسمت پایین صفحه بعد میتونید فرمت

خروجی( تنظیم کیفیت فایل های CD ) که به نظر من بهتره که اونو روی ( 96 Kbps ) قرار بدید و روی

گزینه Finish کلیک کنید تا کار کپی و تبدیل به فرمت MP3 شروع بشه.

نکته : محل ذخیره فایل ها بطور پیش فرض در ( My Documents \ My music ) شما می باشد که اگه

خواستید میتونید قبل از زدن گزینه Finish اونو تغییر بدید.

جدیدترین گفتگوی بیل گیتس

واکنش سرد نسبت به محصول جدید اپل/ حسودی نمی کنم!
بیل گیتس در تازه ترین مصاحبه خود درباره محصول جدید اپل با بیان اینکه طراحی این لوح- رایانه استیو جابز حس حسادتش را تحریک نکرده است گفت: آی- پد دستگاهی نیست که بخواهیم به اندازه کافی درباره آن حرف بزنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، بنیانگدار مایکروسافت در مصاحبه ای که در وبلاگ مالی B-Net منتشر شده است گفت: "آی- پد برای موفق شدن باید بیشتر شبیه به یک لوح- رایانه باشد."

بیل گیتس افزود: "آی- پد دستگاه زیبایی است اما نسبت به طراحی آن حسودی نمی کنم و به نظرم این سخت افزار برای رسیدن به موفقیت باید دوباره طراحی شود. واضح است که آی- فن نسبت به ویندوز موبایل یک گام رو به جلو بود اما آی- پد دستگاهی نیست که بخواهیم به اندازه کافی درباره آن حرف بزنیم."


منبع:خبرگزاری مهر/با تشکر از آقای سید علی

ادامه مطلب ...

گوگل سریعترین اینترنت دنیا را عرضه می کند

گوگل سریعترین اینترنت دنیا را عرضه می کند
بزرگترین موتور جستجوی دنیا سریعترین سرویس اتصال اینترنت دنیا با سرعت یک گیگابیت برثانیه را آزمایش می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از ورود گوگل به دنیای مرورگرها، سیستم عاملها، تلفنهای همراه و شبکه های اجتماعی اکنون بزرگترین جستجوگر دنیا وارد بازار پهنای باند می شود.


منبع:خبر گزاری مهر/با تشکر از آقای سید علی
ادامه مطلب ...

المپیک زمستانی پوشیده ازبرف و فناوری/ زباله بر گردن مدال آوران المپیک

در زمینهای برفی المپیک زمستانی که در ونکوور کانادا گشایش یافته فناوریها ردپای محکمی از خود جای گذاشته اند به طوری که اولین شبکه IP همگرا به کار گرفته شد و کاهش انتشار دی اکسید کربن در دستور کار قرار گرفت و مدالهایی از بازیافت زباله برای برترینها در نظر گرفته شد.


با تشکر از آقای سید علی


منبع:خبرگزاری مهر

ادامه مطلب ...

توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها


معاون اجرایی سازمان سنجش زمان قرار گرفتن کارت آزمون کارشناسی ارشد سال 1389 را 24 بهمن ماه اعلام کرد و گفت: داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد در صورت مشاهده مغایرت در کارت خود برای رفع نقص می توانند در تاریخ 26 بهمن ماه اقدام کنند.

منبع:http://www.daneshnews.com

ادامه مطلب ...

ماه های ایرانی

چه خوبه که هر انسانی از اعتقادات،باورها و سلایق اجداد و گذشتگان سر زمین مادری خودش اطلاع داشته باشه.در ادامه مطلب درباره سبب نامگذاری ماه های ایرانی در گذشته می خونیم.

ادامه مطلب ...

برنامه امتحانات نیمسال دوم 88-89 مهندسی فناوری اطلاعات

سلام  مهندسین عزیز!

برنامه امتحانات پایان ترم رو براتون اینجا گذاشتم .

امیدوارم ترم خوبی داشته باشید.هر روز بهتر از دیروز !!!


برنامه امتحانات پایان ترم

از شیخ علیخان زنگنه تا حاج ابراهیم عزیزی

به عنوان یک کرمانشاهی تا چه حد بزرگان وصاحب منصبان استان رو میشناسید؟؟

تو یکی از وبلاگای استان امروز مطلبی رو دیدم که گزارش کاملی در رابطه با بزرگان استان نوشته بود .گزارش رو اینجا براتون گذاشتم.من که به شخصه خیلی برام جالب بود امیدوارم شما هم خوشتون بیاد.روی ادامه مطلب کلیک کنید.

منبع:پایگاه خبری تحلیلی 0831

ادامه مطلب ...

اعجوبه 9 ساله مقدونی؛ مهندس مایکروسافت شد

مارکو کالاسان، پسر بچه 9 ساله اهل مقدونیه مهندس مایکروسافت شد.
به گزارشitmen، مارکو کاسالان در شش سالگی اولین گواهینامه مدیر سیستم‌ها و ماه گذشته نیز به عنوان جوان‌ترین فرد گواهینامه مهندسی سیستم‌های مجوزدار مایکروسافت را دریافت کرد. ماتج پوتوکار، مهندس کل مایکروسافت در اسلوونی اعلام کرد: مارکو از نظر تکنیکی یک اعجوبه است. وی می‌افزاید: زمانی که او را برای ملاقات به دفتر مایکروسافت در لیوبلیانا، پایتخت اسلوونی دعوت کردیم، همه از دیدن این پسر بچه شوکه شدیم. او در عرض یک ساعت و نیم در مورد دایرکتوری فعال(سرویسی که یک راه مطمئن براى نامگذارى، تشریح، محل قرارگیرى، نحوه دسترسى، مدیریت ایمنى و اطلاعات در مورد منابعی مثل برنامه‌هاى کاربردى، فایل‌ها، پرینترها و کاربران را فراهم مى‌کند) و مزایا و چالش‌های این سرویس صحبت کرد و کاملا مشخص بود که زمان زیادی را برای مطالعه این موضوع پیچیده گذاشته است.

 

وقتی ریاضی دان عاشق می شود!!!



 

منحنی قامتم، قامت ابروی توست

خط مجانب بر آن، سلسله گیسوی اوست

حد رسیدن به او، مبهم و بی انتهاست

بازه تعریف دل، در حرم کوی دوست

چون به عدد یک تویی من همه صفرها

آن چه که معنی دهد قامت دلجوی توست

پرتوی خورشید شد مشتق از آن روی تو

گرمی جان بخش او جزئی از آن خوی توست

بی تو وجودم بود یک سری واگرا

ناحیه همگراش دایره روی توست


پروفسور هشترودی
 

Desktop Central چیست؟



Desktop central یک ویندوز سرور مبتنی بر وب و یک نرم افزار مدیریت دسکتاپی است که به مدیریت 1000 سرورو دسکتاپ از یک موقعیت مرکزی کمک می کند.
به گزارش manageengine، آن چرخه حیات مدیریت کلی دسکتاپ را از یک پیکربندی ساده تا گسترش پیچیده نرم افزاری را اتومات می سازد.یک administrator با قابلیت معماری Network-Neutral آن می تواند به آسانی هر شبکه ویندوز را مانند Active Directory، Workgroupو سایر سرویسهای دایرکتوری را مدیریت نماید.
Desktop Central فعالیتهای مداوم مدیریت دسکتاپی را مانند نصب نرم افزار،patch کردن،و سرویس پکها را به حالت اتومات انجام می دهد و با استفاده از پیکربندی های متحدالشکل مانند والپیپرها، میانبرها، پرینتر،... به استانداردسازی دسکتاپها می پردازد.
پلتفرم پشتیبانی کننده : ویندوز
سیستم عامل : دسکتاپها (Windows 2000 Professional،XP Professional،ویندوز ویستا)، سرورها (Windows 2000،Windows 2003، Windows2008 ) و Terminal Clients .
تکنولوژی ها : Windows Active Directory و Workgroup based Network setup
فروشندگان : شرکت مایکروسافت

روزی که او را ببینم...

اگر او را ببینم به او می گویم:
به تو می اندیشم
من در این تنهایی
به تو می اندیشم
بی تو در تک تک گل های بهار
بی تو در زمزمه بین گل و سبزه و آب
به تو می اندیشم
بعد تو؛
یک یک گل ها خشکید
بعد تو کاج بلند،
صبحگاهان به صدای خوش باد،
هیچ لبیک نگفت
و قناری در باغ،
مرد در گوشه سرد و تاریک
و درخت گل سرخ،
قهر کرد با همه اهل زمین
به تو می اندیشم!
کاش می شد که سرانجام تو را می دیدیم
و تو با عطر گل یاس به ما می گفتی
که محبت زیباست
که درخت گل سرخ
هر کجا
می تواند باشد
و گل شادی هر سو
تا ابد زنده و شاداب
می زند گلبرگی
بر سر دخترک شاه و فقیر
و زمان خوبی
تا ابدیت جاریست
کاش می شد که سرانجام
تو را می دیدم .
به تو می اندیشم....

زندگی بهتر....



ازاو پرسیدم: چطور می توان بهتر زندگی کرد؟

جواب داد:گذشته ات را بدون هیچ تاسفی بپذیر، با اعتماد زمان حال ات را بگذران و بدون ترس برای آینده آماده شو. ایمان را نگهدار و ترس را به گوشه ای انداز . شک هایت را باور نکن و هیچگاه به باورهایت شک نکن .


 زندگی شگفت انگیز است فقط اگربدانید که چطور زندگی کنی.

مشروطی!!!

سلام

تقریبا یه جورایی امتحانامون تمام شده .مثلا راحت شدیم !!!

به خاطر همین تصمیم گرفتم براتون یه مطلبو بذارم که یه جورایی شرح حال خودمونه!!خودتون بخونین میفهمین قضیه از چه قراره .چون حداقل میدونین که امتحانا رو چه جوری دادین؟؟؟؟

تاریخچه

گفته شده که مشروطی نونی است که امیر کبیر با تاسیس دانشگاه در دومن ما گذاشت!!!

وجه تسمیه مشروطی

۱- مشروطی از مشروطیت گرفته شده و مشروطیت هم آبشو گرفتن چلو شده.

۲- به دانشجوی مشروطی اوابل مفلوک گفته می شده که طی قرون کمی تغییر یافته (توجه کنید فقط

 یکمی) و به شکل مشروط در آمده.

اقدامات لازم جهت پیشگیری از مشروطی!!!

آش کشک خالته...

ادامه مطلب ...

در مورد کامپیوتری ها بیشتر بدونیم

می خوام براتون یه چیزایی رو بذارم که فکر می کنم تا حالا کمتر به اونا فکر کردین .مثلاً؟؟؟؟؟ ای بابا چقدر عجله می کنی هنوز عروس چایی رو نیاورده رفتی سر اصل مطلب...البته سو تفاهم نشه من عروس نیستم حالا معرفی می کنم.

و اما بعد..........

خب داشتیم از عروس خانوم می گفتیم؟

اره این عروس خانوم ما( کامپیوتر) خواهان و هوادار زیاد داره و به این علت هر چند وقت یه  بار توی عقد مایکروسافت وچند وقت عروس اینتل و یاهو و .....هستش البته این عروس می تونه هر چند تا شوهر که دلش می خواد داشته باشه حتی هم زمان.(ما ایرانیا که خدای نکرده نمیخوایم با هاش ازدواج کنیم .واسه خارجکیا هم که فرقی نمی کنه .!!!!!)

البته  شاید بعضی هاشون شوهر این عروس خانوم ما نباشند  ...  مهم نیست، هدف وصاله(آشنایی) شاید توی دنیای کامپیوتر یه دستی داشته باشن بگذریم... 

من امروز می خوام چند تا از این شوهران .. رو معرفی کنم که ببینیم از کجا اومدن اسمشون چیه و  واسه چی این اسم رو انتخاب کردن.

بسم الله شروع می کنیم

نفر اول رو که معرفی کردم همه هورا بگین

نفر اول :جناب اقای مایکروسافت

 نام شرکت ابتدا به صورت Micro-soft نوشته می شد ولی به مرور زمان به صورت فعلی در آمد. Microsoft مخفف MICROcomputer SOFTware است. و دلیل نامگذاری شرکت به این اسم نیز آن است که بیل گیتس مؤسس شرکت آن را با هدف نوشتن و توسعه نرم افزارهای میکروکامپیوتر ها تأسیس کرد.

ادامه مطلب ...