فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

از ویستا کار بکشید

Image

داشـتـن ویـنـدوز ویـسـتا به‌صورت نصب‌شده پیش‌فرض روی لپ‌تاپ، بدترین چیزی است که یک کاربر می‌تواند انتظار داشته باشد، صرف‌نظر از یک دوجین نرم‌افزار رایگان و یا امتحان‌مجانی و نـرم‌افـزارهـای بی‌ربطی که بر اثر کاغذبازی‌های شـرکـت‌هـای نـرم‌افـزاری روی سیستم‌تان نصب شده‌اند، خود ویستا حسابی به آب‌بندی نیاز دارد تا به سیستم عاملی تبدیل شود که قابلیت کاربری داشـتـه بـاشد. چند نکته در جهت بهبود سرعت استفاده از ویستا، و بازگرداندن لذت کار با کامپیوتر را در ادامه خواهیم خواند: ‌ ‌


ادامه مطلب ...

تلنگر

این هم چند تلنگر کوچک فقط برای اینکه بعضی چیزها یادمان بماند .
- خنده و شادی : لحظه ای که گذشت دیگر صاحبش نیستید . چرا لحظه های ارزشمند را از دست بدهیم . بهتر است فقط به چیزهای خوب فکر کنیم . بالاخره همه در زندگیشان لحظه های خوب دارند این لحظه های خوب را مرتب مجسم کنید و بخندید .

- گریه : گریه خیلی جاها به آدم آرامش می دهد . بگذارید اشک ها جاری شوند ، تا دلتان سبک شود .

- شادی دیگران : این قضیه چقدر برایت مهم است ؟ تو از آن دسته آدم هایی هستی که با شادی دیگران می خندی یا غم و ناراحتی دیگران برایت یک جور سرگرمی است ؟؟ اگر جزو دسته اول هستی به این معنی است که هم خیلی قوی هستی و هم در وجودت چیزی به اسم عقده نیست !

- پول : پول باید از راه درستش به دست بیاید ، اما چیزی که همیشه باید یادت باشد این است که هیچ وقت در مقابلش وسوسه نشوی .

- تمسخر و تحقیر : تحقیر کردن مربوط به افرادی است که در مقابل آدم های بزرگ و افکار بزرگ کم می آورند ، و وقتی کم آوردند راهی برایشان نمی ماند جز تمسخر و تحقیر .

- صلاح و مصلحت خدا : می دانی اگر به مصلحت خدا ایمان داشته باشی چه می شود ؟ دیگر حوادث و اتفاقات بد رویت تاثیر نمی گذاری ، چون می دانی قرار است یک اتفاق خوب رخ دهد که صلاح توست .

- صبر : خیلی از مشکلات و ناراحتی ها با گذشت زمان خود به خود حل می شوند . صبر و شکیبایی با عث می شود گذشت زمان خیلی از مسائل را حل کند . یادتان باشد توجه خدا به آدم های صبور ، توجه خاصی است .

- سخن چینی : آدم های ضعیف و ترسو چون قدرت رویاروئی با دیگران را ندارند از حربه سخن چینی استفاده می کنند . این افراد ، قابل ترحم هستند و بدبختر از آنها کسانی هستند که به این سخن چینی ها گوش می دهند و باورشان می کنند .

- ازدواج : بعضی ها می گویند ازدواج سرنوشت است ، بعضی ها می گویند تقدیر ، برخی می گویند شانس است . اما در کنار همه اینها یک چیز خیلی خیلی مهمتر است و آن عقل و فهمی است که خدا به ما داده تا از آن استفاده کنیم و همه چیز را به گردن سرنوشت نیندازیم .

- وجدان : وجدان تنها محاکمه ای است که احتیاج به قاضی ندارد . وقتی می خواهی دست به کار اشتباهی بزنی ، یک لحظه پیش خودت مجسم کن که آیا دوست داشتی کسی این کار را با تو بکند ؟؟ اگر جواب منفی بود ، بدان وجدانت در عذاب است و دارد به تو می گوید این کار را نکنی .
 

یادمان باشد : آینده از آن کسانی است که به استقبالش می روند .  

" فردریش نیچه " 

 

منبع:3ecret.blogsky.com

 

 

لیستی از برترین خواندنی های مدیریت پروژه IT

وب سایتها، بلاگها، فیدهای سایتهای اجتماعی و کتابهایی در رابطه با مدیریت پروژه که سرزدن و خواندن آنها توصیه می شود. 

به گزارش IT World، با ظهور گسترده وبلاگها و سایتهای شبکه اجتماعی حال مدیران پروژه می توانند برای کسب دانش بیشتر پیرامون مدیریت پروژه و پروسه های مربوط به آن، از این منابع اطلاعاتی بهره برند. در اینجا فهرست الفبایی از برترین سایتها و وبلاگهای فعال دراین حوزه معرفی شده است: 

Change Through Action: دین ارل یک مشاور مدیریت پروژه است که در زمینه تغییر سازمانی و پروژه های IT تخصص دارد.  

Gantthea : یک وب سایت فوق العاده است که محتوای آن پیرامون بلاگها و مقالات IT است. در این سایت علاوه بر آشنایی با ترفندها، خبرنامه ها، فایلهای ویدئویی می توانید در جامعه آنلاین این سایت شرکت کرده و با سایر مدیران پروژه به گفتگو و تعامل بپردازید.  

Papercut PM: این وبلاگ متعلق به یکی از فعالان عرصه پروژه های فناوری اطلاعات است، Geoff Grane را می توانید در جوامع آنلاین مدیریت پروژه در توییتر پیدا کنید. 

PM Student: وبلاگ Josh Nankivel به این منظور کمک به مدیران پروژه برای رسیدن به اهداف کاریشان اختصاص یافته است. بر روی این وبلاگ می توان محتوای آموزشی و کتابهای گوناگونی که در زمینه مدیریت پروژه وجود دارد را پیدا کنید.  

Programme and Project Management Community: این وب سایت فهرستی از برترین وبلاگها با موضوع مدیریت برنامه و پروژه را معرفی می کند. اینجا بهترین مکان برای معرفی وبلاگ مدیریت پروژه خود است.  

ProjectSmart : این سایت با معرفی طیف گسترده ای از موضوعات به کسب تجربیات بیشتر توسط مدیران پروژه ای که در ابتدای راه هستند کمک می کند. این اطلاعات بسیار مفید و کامل هستند به علاوه در اینجا می توان مقالات و ترفندهای فوق العاده ای را آموخت و برای تعامل با دیگر مدیران پروژه در انجمنهای این سایت شرکت کرد. 

 The Critical Path: وبلاگ درک هاسر، جایی است که می توان به پروسه مدیریت پروژه به منزله یک امر پیچیده فکری و منطقی نگاه کرد. درک هاسر یکی دیگر از متخصصان فعال در توییتر است و بازدید از این وبلاگ به شما توصیه می کنم.

هکر 9 ساله مدرسه بالاخره گیر افتاد!

پلیس سرانجام موفق به شناسایی هکر 9 ساله ای شد که مدت ها بود با دستکاری کلمات عبور سیستم رایانه ای مدسه محل تحصیلش، دردسرهای فراوانی به وجود آورده بود.

به گزارش تک تری، مقامات مدرسه Fairfax County مدتها بود که با مشکل تغییر کلمات عبور معلمان که از سیستم آموزشی الکترونیک مدرسه استفاده می کردند مواجه بودند.

این سیستم برای برقراری ارتباط و تعامل میان معلمان، دانش آموزان و اولیاء مورد استفاده قرار می گرفت و دانش آموزان برخی از تکالیف درسی خود را از این طریق برای معلمان ارسال می کردند.

این هکر 9 ساله با نفوذ به این سیستم ضمن دستکاری نمره های مربوط به تکالیف درسی همیشه بهترین نمره را بری خودش منظور می کرد و از اظهارنظرهای معلمان در مورد دانش آموزان مختلف هم مطلع می شد.

البته بررسی های پلیس نشان داد که این هکر در اصل با سرقت کلمه عبور یکی از معلمان از میز وی موفق به این اقدامات شده است. وی سپس با سوءاستفاده از ضعف سیستم کلمات عبور دیگر معلمان را هم تغییر داده بود. هویت این هکر هنوز اعلام نشده و تحقیقات از وی در جریان است.

بیماری عجیب کاربران رایانه

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد افرادی که از کندی و عملکرد آهسته رایانه عصبی می شوند از یک بیماری شایع ناشی از تکنولوژی زدگی به نام "سندروم ساعت شنی" رنج می برند.

در این نظرسنجی که شرکت اینتل انجام داده است از حدود دو هزار نفر مصاحبه شد که 66 درصد از این مصاحبه شوندگان، کاربرانی بودند که از فناوریهای کند و با واکنش پذیری پایین "نسبتا عصبی" می شدند. در حالی که 23 درصد گفتند که در برخورد با رایانه ها و سایر دستگاههای انفورماتیکی کند و کم تحرک "بسیار زیاد" و یا "بینهایت" عصبی می شوند.

سرپرست این نظرسنجی از اینتل توضیح داد که "سندروم ساعت شنی" یک بیماری شایع در بین کسانی است که با دیدن ساعت شنی کوچک روی نمایشگر در زمانی که رایانه مشغول بارگذاری و یا بازکردن یک برنامه است ظاهر می شود مضطرب و عصبی می شوند.

براساس گزارش رویترز، وی اظهار داشت: "در موارد شدیدتر چهار درصد از کاربران گفتند که باید حداکثر سه ساعت منتظر بازشدن یک صفحه و یا بارگذاری باشند. در مدت زمان انتظار، استرس آنها تشدید می شود. به خصوص اگر زمان محدودی برای کاری که باید انجام دهند داشته باشند این عصبی شدن بیشتر و بیشتر می شود."

تغییر در برنامه کلاسها

سلام
برنامه کلاسهای استاد توحیدی بنا به دلایلی دستخوش تغییراتی شده که بهتر دیدیم  برای اینکه شما هم مثل ما وقتتون هدرنره از جریان این تغییرات باخبر بشین.این تغییرات به این صورته: 

 

کلاس درس ذخیره وبازیابی اطلاعات از روز سه شنبه به روز جمعه (ساعت ۱۵/۱۱- ۴۵/۹رشته فناوری اطلاعات) و(۰۰/۱۳-۳۰/۱۱ رشته مهندسی کامپیوتر) کلاس ۲۴ تغییر یافت.
  
کلاس درس سیستم عامل از روز شنبه به روز جمعه (ساعت ۰۰/۱۹-۳۰/۱۷ رشته فناوری اطلاعات ) و (۳۰/۱۵-۰۰/۱۴ رشته مهندسی کامپیوتر ) کلاس ۲۴ تغییر یافت.

بهار عشق شکوفا نمی شود بی تو

 

بهار عشق شکوفا نمیشود بی تو

بیا که غنچه ی دل وا نمیشود بی تو

بر آی از افق ای آفتاب صبح امید   

 که شب رسیده و فردا نمی شود بی تو

هزار چشمه جوشان به دشتها جاریست
یکی روانه ی دریا نمی شود بی تو

ز سرد مهری شبهای هجر دلتنگم

بیا که عقده ی دل وا نمی شود بی تو

بیا،بیا گره از کار عاشقان بگشای
که عشق و عاطفه معنا نمی شود بی تو

 

اندازه عشق در زندگیت چقدر است!

 اندازه عشق در زندگیت چقدر است!
می‌اندیشم که زندگی رویا است. پس بال و پری دارد به وسعت عشق. پس بیاندیش که اندازه عشق در زندگیت چقدر است؟ در کجای زندگیت است؟ راستش دلم به حال عشق می‌سوزد. چرا که سال‌هاست کسی را عاشق ندیدم؟ناگهان لحظه غربت می‌رسد و تو در می‌یابی که چقدر زود دیر شده است

ادامه مطلب ...

کرم‌های اینترنتی در فایل های پی‌دی‌اف لانه کردند


کرم‌های اینترنتی در فایل های پی‌دی‌اف لانه کردنداین آسیب پذیری مربوط به نحوه تعامل نرم افزار آکروبات با فایل های پی دی اف است و برخی بی دقتی ها در این زمینه امکان افزوده شدن کد های مخرب و معیوب را به رایانه فرد قربانی فراهم می آورد.کرم یاد شده می تواند رایانه قربانی را به پایگاهی برای حمله به دیگر رایانه ها


تازه‌های وب و اینترنت؛
کرم‌های اینترنتی در فایل های پی‌دی‌اف لانه کردند

ادامه مطلب ...

مناجات خواجه عبدالله رایانه ای

ای خدا HARD دلم FORMAT مکن / FILD من را خالی برکت مکن

OPTION غم را خدایا ON مکن / FILE اشکم را خدایا RUN مکن

DELTREE کن شاخه های غصه را / سردی و افسردگی را هرسه را

JUMPER شادی بیا تا SET کنیم / سیستم اندوه را RESET کنیم

نام تو PASSWORD درهای بهشت / آدرس E-MAIL،سایت سرنوشت

ای خدا روز ازل CAD داشتی /MOUSE داشتی تو مگر PAD داشتی؟

که چنین طرح D3 می‌زدی / طرح خود بر روی CD می‌زدی؟

تا نیفتد BUG در اندیشه‌مان / تا که ویروسی نگردد ریشه‌مان

ای خدا از بهر ما ایمن فرست / بهر دلهای پرآتش FAN فرست

ای خدا حرف دلم با کی زنم؟ / HELP می‌خواهم که F1 می‌زنم!

رمزگذارى روى داده ها واطلاعات

 

MagiQ Technologies با اندیشه و ایده دستیابى به روشى قابل اطمینان براى محافظت از داده ها و اطلاعات با استفاده از اصل عدم قطعیت هایزنبرگ (Heisenberg) تأسیس شد.
وجود امنیت در اینترنت براى کاربران همواره در هاله اى از شک و ابهام بوده و هست.
آیا شما همواره مى توانید کاملا مطمئن باشید که به طور مثال ایمیلى که به انضمام فایل هاى حاوى اطلاعات محرمانه شغلى به آدرسى ارسال کرده اید، در مسیر طولانى خود در این شاهراه بزرگ دیجیتال توسط دیگران رد گیرى و خوانده نمى شود؟ استفاده از اینترنت براى امور مهم، حساس و محرمانه نیازمند داشتن کمى اطمینان است: اطمینان از این که هر چیز در جاى خود و به نوبه خود واقعا براى تأمین امنیت اطلاعات شما با به کارگیرى سیستم هاى رمزگذارى داده ها، استفاده از کلمات عبور و تدوین سیاست ها و خط مشى هاى امنیتى سعى مى کند. البته فراموش نکنیم که همانند اکثر امور زندگى، هیچ چیز کاملا قطعى و مسلم نیست؛  جز   خود عدم قطعیت.

ادامه مطلب ...

تشکیل کار گروه مدیریت IT در دولت

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس رضا تقی پور در همایش زیرساخت های دولت الکترونیکی،ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: این کارگروه متشکل از چند وزیر خواهد بود که تصمیمات آن ها در حوزه فناوری اطلاعات، به عنوان مصوبه دولت تلقی خواهد شد.
وی افزود: این مصوبه یک اصلاح ساختاری بسیار بزرگ در حوزه فناوری اطلاعات است که به واسطه آن تصمیمات در این حوزه سریعتر به جمع بندی رسیده و نهایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه امروز مشکلی از نظر داشتن سندهای راهبردی نداریم، خاطر نشان کرد: باید با استفاده از این اسناد، موضوعات اولویت دارد را انتخاب و فعالیت های اجرایی در این حوزه را آغاز کنیم

ادامه مطلب ...

شبکه‌سازی ‌‌از طریق‌‌ موبایل

Image

همه ما ارتباطات بلوتوث، فروسرخ ‌(IR)‌ و کابل مخصوص موبایل را تنها راه ارتباطی میان کامپیوتر و گوشی خود می‌دانیم. به‌طوری که اگر نیاز به انتقال فایل میان این دو وسیله داشته باشیم، بیشتر از یکی از این روش‌ها استفاده می‌کنیم، اما هر کدام از این‌ها دارای محدودیت‌هایی نیز هستند.

ادامه مطلب ...

اسپم‌ و راهکارهای مقابله با آن

ای نامۀ تو بدترین سرآغاز
بی آنتی­اسپم نامه کی کنم باز!
حتماً این بیت شعری برایتان آشناست و در این مایه از شاعر بزرگ آقای نظامی شعری شنیده یا خوانده‌اید، اما موضوع ما با آقای نظامی فرق دارد از زمان ایشان ( قرن ششم و هفتم هجری قمری ) تا زمان ما تا کنون نزدیک به نه قرن اختلاف زمان وجود دارد، این اختلاف زمان و تغییر و تحولات جوی و زمانه باعث شده است که انسان‌های عصر ما کمی با اکراه بیشتر نامه بنویسند، نامه بخواند، نامه نخوانند و نامه دریافت کنند.

حتماً می­دانید در آن زمان­ها جابجایی نامه یا از طریق چاپار یا همان پیک امروزی خودمان و یا از طریق پرندگانی چون کبوتر بوده است که در هر دو مورد با توجه به مسافت و طول مسیر مدت زمانی طول می‌کشید تا نامه از مبدأ به مقصد برسد، اما در عصری که ما در آن زندگی می­کنیم دیگر کمتر نامه­ای روی کاغذ نوشته می­شود و کمتر نامه­ای به اداره پست یا پیک تحویل می­شود تا در اسرع وقت به گیرنده تحویل شود.

ادامه مطلب ...

اینجا دانشگاه است

اینجا دانشگاه است
فرغونی خواهم ساخت
خواهم انداخت به این جاده پر پیچ و خم دانشگاه
دور خواهم شد از این جایگاه سرویس‌ها
که در آن هیچ اتوبوسی نباشد بهرما 

پشت صحرا جایی است که دانشگاه است
و در آن درس همی‌ خوانند انسانها
فرغونی خواهم ساخت
نصب شاید کردم دزدگیری سر شاه چرخ جلو
تا بیاید گاه صدای عالم گیرش
و همه مست و شیدا بشوند
فرغونی از کلاس، خالی ودلی پر از عشق پژو..
همچنان خواهم راند
من موبایلی دارم، دم گوشم هر دم
همه ترسم از ضایعگی است چون موبایلم
ماشین حساب داداش جان است
من درس ایما و اشاره از پشت نرده را
بیست می‌گیریم، بیست
فرغونی خواهم ساخت
پشت صحرا دانشگاهی است...

آشنایی با پزشک کرمانشاهی که بزرگترین جراح قلب فرانسه شد

 دکتر ایرج گنج بخش در سال 1332 در روستای بلوردی از توابع بخش بیستون در خانواده ای کشاورز و تهیدست به دنیا آمد. پدرش که رعیت بود، در سن 68 سالگی به دلیل بیماری آنژیو پلاسمای قلبی فوت کرد. مادر دکتر گنج بخش به همراه او و خواهرش به کرمانشاه آمده و در محله چقا میرزا ساکن شدند. دکتر گنج بخش که در آن زمان دانش آموز بود، با کفاشی امرار معاش می کرد و مادرش نیز در خانه ها ی مردم خدمتکار بود. پس از مدتی و به دلیل موفقیت تحصیلی، دکتر گنج بخش در رشته پزشکی دانشگاه تهران قبول شد. پس از پایان تحصیلات درسال 1346 برای ادامه تحصیلات، ابتدا به انگلستان و بعد به فرانسه رفت تا به عنوان فوق تخصص جراحی قلب خود را بدنیای پزشکی معرفی کند. در سال 1986 میلادی رئیس بیمارستان ژاکوپ دلانته شهر مارسی شد و پس از مدتی به ریاست بزرگترین بیمارستان قلب فرانسه یعنی سن پتیه منصوب گردید. وی تا کنون 380عمل جراحی قلب انجام داده که طولانی ترین آنها 26 ساعت بوده و بدون شک مهمترین جراحی وی، عمل جراحی قلب ژاک شیراک رئیس جمهور اسبق فرانسه است.

ژاک شیراک که دو دوره ریاست جمهوری فرانسه را به مدت دوازده سال تا سال 2007 میلادی در اختیار داشت، بیمارستان سن پتیه را به بیمارستان نظامی «وال دو گراس» که معمولا مقامات فرانسوی عملیات جراحی و پزشکی خود را در آن انجام می‌دهند، ترجیح داد و حاضر شد تا یک پزشک مشهور ایرانی دستگاه «پیس میکر» را در بالای قلب وی جای دهد. دستگاه پیس میکر برای آن دسته از بیماران قلبی که ضربان قلب آنها به طور نامنظم کار می‌کند استفاده می‌شود. با این دستگاه میزان ضربان قلب متناسب با فرد بیمار تنظیم می‌شود.

گفتنی است دکتر ایرج گنج‌بخش در حال حاضر بزرگ‌ترین چهره جراحی قلب در کشور فرانسه است و در سال 1990به عنوان کاندیدای دریافت نوبل پزشکی مطرح بود اما بنا به دلایل نا معلوم دکتر یوهان کرایچنف به جای وی جایزه را دریافت کرد. او هم اکنون در رشته های مختلف جراحی باز و نیمه باز و بسته قلب و هم چنین الکترو کاردیو گرافی پیشرفته دارای تالیفات و کتب ارزشنمد بسیاری است که در دانشگاههای معتبر جهان تدریس می شود. (بر گرفته از سایت انجمن دانشجویان ایرانی)

پیروزی شیرین فراز در میان حضور گرم کرمانشاهی ها

هفته هجدهم رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال، با برتری تیم شیرین فراز کرمانشاه در مقابل فولاد نوین اهواز همراه بود.
این تیم که پس از بازگشت به رقابتهای لیگ در نیم فصل دوم، دو شکست و یک تساوی در دیدارهای خارج از خانه را در کارنامه خود به ثبت رسانده بود، با شکست فولاد نوین در هفته هجدهم موفق به کسب سه امتیاز این دیدار شد.

ادامه مطلب ...

اعلام نتایج نهایی مسابقات روبوکاپ آزاد ایران .

 پنجمین دوره مسابقات و دومین سمپوزیوم بین المللی روبوکاپ آزاد ایران 2010 دیشب در سالن شماره یک نمایشگاه بین المللی تهران با اعلام نتایج نهایی به کار خود پایان داد.

در مراسم پایانی مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران که با حضور مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی و پروفسور وِیسر مدیر اجرایی فدراسیون جهانی روبوکاپ و شرکت کنندگان ایرانی و خارجی در این مسابقات برگزار شد با اهدای تندیس ویژه مسابقات و جوایز نفیس از برگزیدگان این مسابقات بین المللی تقدیر شد.

نتایج نهایی برگزیدگان این دوره از مسابقات به ترتیب زیر است:

ادامه مطلب ...

استفاده صحیح از کیبورد و ماوس (صفحه کلید, موس,سندروم تونل کاپال

کسانی که هر روز با کامپیوتر کار می کنند،‌ استفاده نادرست از کیبورد و ماوس موجب بروز عارضه ایی موسوم به ” سندروم تونل کارپال ” می شود. این عارضه بسیار آزار دهنده است و دردناک بوده و درمان و جراحی دشواری دارد. در ادامه مطلب چند عکس از عمل جراحی این عارضه و تکنیک های صحیح استفاده از این دو ابزار و نیز چند نرمش ساده قرار داده شده است ...

ادامه مطلب ...

آشنایى با VPN

امروزه سازمان هاى زیادى فراتر از یک تشکیلات محلى فعالیت مى کنند و دامنه خدمات خود را به کشور یا دنیا گسترش داده اند. طبیعى است که براى اداره چنین سازمانهایى نیاز به زنجیره اى از ادارات و دفاتر کارى و نمایندگى وجود دارد. و باید بین ادارات و دفاتر یک سرى اطلاعات رد و بدل شود و در دنیاى امروز سرعت حرف اول را مى زند ولى بخاطر آن نمى توان امنیت را نادیده گرفت. پس احتیاج به سیستمى وجود دارد که هم سرعت و هم امنیت تبادل اطلاعات را بین مراکز مختلف فراهم کند.در گذشته اى نه چندان دور براى برآورده کردن این نیاز همه شبکه WAN را توصیه مى کردند که عبارت است از یک شبکه وسیع و در این شبکه براى براى ارتباط بین مراکز مختلف معمولا از خطوط اجاره اى مثلا فیبر نورى استفاده مى کنند. و به این وسیله مشکل محدودیت جغرافیایى حل مى شود. اما امروزه سازمان هاى پیشرو از سیستم پیشرفته تر استفاده مى کنند و آن چیزى نیست جز یک شبکه خصوصى مجازى به این شبکه ها VPN مى گویند که مخفف Virtual Private Network است. و به این وسیله کلیه نیاز هاى ارتباطى بین کارمندان و دفاتر و... را برآورده مى کنند.
اساسا VPN یک شبکه خصوصى است که از یک شبکه عمومى ( معمولا اینترنت ) براى ارتباط کاربران و پایگاه هایى که فاصله جغرافیایى دارند استفاده مى کند. در حقیقت به جاى اینکه یک خط دیتاى واقعى ( مثل یک کابل فیبر نورى که بین دو شهر کشیده شده است.) را اجاره کنید در عمل یک شبکه مجازى را اجاره کرده و از طریق آن ارتباط خود را برقرار مى کنند.
VPN مى تواند سایت به سایت یا دسترسى از راه دور باشد و بسته به اینکه از چه نوع VPN اى استفاده مى کنید به یک سرى عناصر و تجهیزات احتیاج دارید. که از جمله مى توان اجزاى زیر را نام برد:
-یک نرم افزار براى هر نفر
-سخت افزار اختصاصى مانند فایروال PIX
-سرور اختصاصى VPN براى سرویس هاى Dial Up
NAS- یا سرور دسترسى شبکه که براى کاربران راه دور از طرف خدمات دهنده ارائه مى شود
-مرکز مدیریت خط مشى و...

دلتنگی

اتفاقا سراغت را گرفته ام  

از قمری هایی که بعد از ظهرها برای باغچه بی حوصله مان دارند یاکریم می خوانند

از همین مادربزرگ که تسبیحش را برایت دارد می اندازد با ذکر های مداوم

اما هنوز یک سطر مانده به اتمام این شعر

می خواهم که بیایی

آخر جواب مادربزرگ را قمری ها هم نمی دهند

من هم دلتنگیم سردرد شدیدی گرفته و بهانه اش فقط انتظاری است که سایه امدن دارد...

مایکروسافت صورتی وارد می شود!

مایکروسافت اعلام کرد که روز ۱۲ آوریل اولین مدلهای تلفن همراه خود را که در راستاری پروژه ای به نام "صورتی" تولید کرده است معرفی می کند.

غول نرم افزاری دنیا که چند ماه قبل خبر از ورود به دنیای تلفنهای همراه را داده بود، زمان معرفی این محصول را تا آخرین لحظه مخفی نگه داشت و سرانجام اعلام کرد که ۱۲ آوریل از خبرنگاران دنیا دعوت می کند که در سانفرانسیسکو حاضر شوند تا "محصولی بزرگ" را در عرصه تلفن همراه به آنها معرفی کند.

با گسترش شایعات مربوط به این تلفن همراه روزنامه وال استریت ژورنال به پیگیری این خبر پرداخت و پس از آن رویترز و گیزمدو تصاویری از تلفنهای همراه مایکروسافت را که در قالب پروژه با عنوان " Project Pink" (پروژه صورتی) منتشر کردند.

تلفنهای همراهی که در این پروژه تولید می شوند ویژه جوانان بوده و به خصوص سازگاری زیادی برای دسترسی آسان به شبکه های اجتماعی دارند.

این تلفنهای همراه مجهز به صفحه ۱۰ انگشتی (qwerty) بوده و به نامهای "لاک پشت" (Turtle) و "ناب" (Pure) عرضه می شوند.  

سیستم عامل این محصولات یک نسخه تغییر یافته ویندوز CE است اما با ویندوز فن ۷ نیز سازگاری دارند.

چگونه پس از نصب ویندوز ۷، ویندوز قبلی مان را بازگردانیم؟


اگر مدتی است که بار خود را بسته اید و به ویندوز هفت نقل مکان کرده اید، شاید به دلایلی قصد بازگشت به ویندوز قبلی خود را داشته باشید. در این صورت مطلب امروز ما برای کمک به شماست، اما بایستی قبل از هر چیز یک شرط مهم را رعایت کرده باشید و اینکه:

شرط ضروری : بوسیله ی گزینه ی Upgrade ویندوز قبلی خود را به ویندوز هفت (Windows 7) ارتقاء داده باشید.

اگر این شرط ضروری را رعایت کرده باشید هنوز فایلهای قبلی شما درون فولدری بنام Windows.old  وجود خواهند داشت. این فولدر امکان بازگشت به سیستم عامل قبلی را برای شما فراهم می کند. اصلاً به همین دلیل این فولدر وجود دارد. خوب مراحل را شروع می کنیم:

Windows7-to-win-xp

منبع:http://r-i-s.blogfa.com


ادامه مطلب ...

آنچه باید در مورد Index.dat مرورگر اینترنت اکسپلورر بدانید

Internet-Explorer-Patch فایلی مخفی و قفل شده در ویندوز به نام Index.dat وجود دارد  این فایل حاوی اطلاعات فعالیتهای آنلاین شما مانند سایتهای بازدید شده در مرورگر اینترنت اکسپلورر است و به وسیله آن اطلاعات دسته‌بندی می‌شوند اگرچه دسترسی به این فایل توسط ویندوز در حالت عادی مقدور نیست و نمی‌توانید آن را حذف کنید یا تغییرنام بدهید حتی قابل خواندن نیست (باینری است) ، ولی ابزارهای متعددی برای خواندن و مشاهده آن وجود دارد که برای حریم شخصی خطر بزرگی است چرا که از نظر کاربر مخفی و حتی در صورت پیداکردن غیرقابل خذف است دلیل غیرقابل حذف بودن همیشه باز بودن آن به وسیله ویندوز است. index . dat در پوشه Temporary Internet Files ویندوز وجود دارد.

ادامه مطلب داره

منبع: پرشین جی اف اکس
ادامه مطلب ...