فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

تشکیل کار گروه مدیریت IT در دولت

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس رضا تقی پور در همایش زیرساخت های دولت الکترونیکی،ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: این کارگروه متشکل از چند وزیر خواهد بود که تصمیمات آن ها در حوزه فناوری اطلاعات، به عنوان مصوبه دولت تلقی خواهد شد.
وی افزود: این مصوبه یک اصلاح ساختاری بسیار بزرگ در حوزه فناوری اطلاعات است که به واسطه آن تصمیمات در این حوزه سریعتر به جمع بندی رسیده و نهایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه امروز مشکلی از نظر داشتن سندهای راهبردی نداریم، خاطر نشان کرد: باید با استفاده از این اسناد، موضوعات اولویت دارد را انتخاب و فعالیت های اجرایی در این حوزه را آغاز کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: هدف اصلی ما در این حوزه، ارایه خدمات الکترونیکی به مردم است تا آن ها بتوانند کارهای خود را روان تر و راحت تر انجام دهند.
وی با بیان این مطلب که با فناوری اطلاعات می توان مدیریت در تمام سطوح را تغییر داد گفت: شاید برای اداره شهر تهران هیچ راه حل دیگر به غیر از الکترونیکی کردن امور وجود نداشته باشد تا به واسطه آن مشکل تردد به طور کامل حل شود.
مهندس رضا تقی پور ادامه داد: اصلی ترین موضوعات مطرح در حوزه فناوری اطلاعات در سطح ملی به دو دسته خدماتی و زیرساختی تقسیم می شود.
وی تأکید کرد: در دسته نخست باید اولویت ها بر اساس آن خدماتی که حوزه گستره جمعیتی بیشتری را پوشش داده و قابل پیاده سازی هستند، تعریف شوند.
وی افزود: در حوزه زیرساخت ها نیز باید شاهراه های اطلاعاتی را با ظرفیت بالا پیاده سازی کنیم و محل هایی برای ذخیره سازی اطلاعات در نظر گرفته شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، زیرساخت های خدمات الکترونیکی که توسط مسوولان باید ارایه شود را چهار دسته دانست و اظهار داشت: حوزه مراکز خدمات داده، حوزه ارتباطی، حوزه حقوقی و قضایی و حوزه فرهنگی و اجتماعی، چهار محوری است که باید توسط مسوولان فراهم شود.
وی در خصوص مراکز داده ملی نیز گفت: چشم انداز توسعه مراکز داده ملی این است که بستری امن و قابل اطمینان جهت نگهداری اطلاعات فراهم شود.
وی خاطر نشان کرد: ایجاد این مراکز می تواند موجب توسعه زیرساخت ها و یکپارچگی در داخل شود که بخشی از آن توسط دولت و بخشی دیگر توسط شرکت های خصوصی انجام می شود.
مهندس رضا تقی پور تصریح کرد: تأسیس مراکز داده ملی به عنوان یکی از زیرساخت های اساسی، یکی از اولویت دار ترین ضرورت ها در راستای امن سازی و ایجاد قابلیت اطمینان برای مسوولان است که باید به آن پرداخته شود.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد