فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

دور از بهار...

 
دانی که انتظار تو با ما چه میکند؟ 
توفان ببین به پهنه دریا چه میکند

آشفته ام چو موج به دریای زندگی 
آشفتگی ببین به دل ما، چه میکند

یکدم بپرس این همه غم این همه بلا 
در خاطر شکسته زغم ها چه میکند

دور از بهار روی تو بیبرگ مانده ام 
بی برگ و بار مانده به دنیا چه میکند؟

بنشین ز راه لطف دمی در کنار دل 
آخر بپرس این دل تنها چه میکند؟

بدون شرح!

 نوروز مبارک  

 

نوروز

                

              

در‌مورد بنیاد جشن نوروز مطالب بیشماری بیان شده که در این‌جا نمونه‌هایی از آنها را ذکر می‌نماییم.
1. در روایات زرتشتی و بیشتر نویسندگان ایرانی و عرب و شاعران از‌جمله فردوسی، بنیاد آن را به جمشید پادشاه پیشدادی نسبت می‌دهند و می‌گویند: جمشید شاه تختی بساخت که دیوان آن‌را بدوش گرفته به هوا بردند و به یک روزه از کوه دماوند به بابل فرود آوردند، مردم با مشاهده این عمل در شگفت شدند و آن روز خاص را نوروز خواندند.
فردوسی می‌گوید:
چـو خــورشیــد تـابـان میــان هــوا
نشستــه برو شــــاه فـــرمـــــانـــروا
جهـــان انجمن شــد بر آن تخت او
شــگفتی فــرو مــانــده از بخت او
بــه جمشیــد بر گــوهـر افشـانـدنـد
مرآن روز راروز نوروز خــوانــدنــد
ســر ســال نـو هـرمـز فــــرودیـــن
بر آســـوده از رنـــج روی زمیـــن
بـــزرگان به شـــادی بیـــاراستنـــد
مـی و جـام و رامشگـران خواستنـد
چنیــن جــشن فــرخ از آن روزگار
به ما ماند از آن خسروان یادگار(1) 

www.nourooz.com

ادامه مطلب ...

*فراز و نشیب‌های IT کشور در سال 88*

مسیر ناهموار فن‌آوری اطلاعات به کجا ختم می‌شود؟ 

با نگاهی هر چند سطحی به فلسفه به وجود آمدن فن‌آوری نوین اطلاعات در جهان از سوی صاحبان فن، اولین دلیلی که برای ایجاد این پدیده به آن می‌رسیم تسریع در انجام امور با تجهیزات پیشرفته به منظور هزینه کم برای رسیدن به اهداف است اما... به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالی که تمام جهان در سال اخیر با بحران اقتصادی روبه‌رو بوده است و شاید به این ترتیب کاهش سرمایه‌گذاری جهانی برروی IT در سال میلادی جاری قابل توجیه باشد. اما در کشور ما که به گفته کارشناسان به دلیل کاستی‌هایی در حوزه IT از دیگر کشورها عقب هستیم و نیز بنا به گفته مسوولان از بحران اقتصادی جهانی آسیب ندیده‌ایم، شاید بهتر بود فرصت پیش آمده را غنیمت شمرده و درصددحرکت به سمت پیشرفت در فن‌آوری اطلاعات گام برمی‌داشتیم.این در شرایطی بود که برای رسیدن به این مهم نیازمند اجرای طرح‌های مورد نیاز IT محور با تعیین ردیف‌های بودجه مشخص و قابل وصول بودیم. بودجه‌ای که سخنان مسوولان فعال در برخی سازمان‌های دولتی و نهادهای تخصصی در این حوزه، حکایت از ناکافی بودن آن دارد.مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نظر کارشناسی خود را در مورد اعتبارات بخش فن‌آوری در لایحه بودجه سال 1389 کل کشور اعلام کرد.

ادامه مطلب ...

چهارشنبه سوری

                              


چهارشنبه سوری، یک جشن بهاری است که پیش از رسیدن نوروز برگزار می شود.


مردم در این روز برای دفع شر و بلا و برآورده شدن آرزوهایشان مراسمی را برگزار می کنند که ریشه اش به قرن ها پیش باز می گردد.

 

 مراسم ویژه آن در شب چهارشنبه صورت می گیرد برای مراسم در گوشه و کنار کوی و برزن نیز بچه ها آتش های بزرگ می افروزند و از روی آن می پرند و ترانه (سرخی تو از من ، زردی من از تو ) می خوانند.

 

yaserzavarei.blogfa.com ادامه مطلب ...

دسترسی به ebrary به مدت دو ماه در دانشگاه رازی

مدت دو ماه در دانشگاه رازی فراهم شد:
امکان دسترسی به ebrary یکی از بزرگترین بانک‌های الکترونیک کتاب دنیا  

برقراری دسترسی دو ماهه به بیش از ‌٤٥ هزار کتاب تخصصی پژوهشی در تمامی حوزه‌های علمی پایگاه ایبراری در دانشگاه رازی کرمانشاه فراهم شد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، برقراری دسترسی به یکی از بزرگترین بانک های الکترونیک کتاب دنیا (ebrary ) به مدت دو ماه جهت استفاده اساتید،دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه رازی کرمانشاه امکان پذیر شد. یاد آور می شود که این دسترسی از طریق رایانه‌های با آی پی دانشگاه رازی کرمانشاه ممکن است.همچنین دسترسی به محتوای این مجموعه از طریق: http://site.ebrary.com/lib/msrtech امکان پذیر می باشد.

لازم به ذکر است بعد از پیدا کردن کتاب مورد نظر و کلیک بر روی آن، صفحه ای باز می شود که در طرف چپ، صفحه اول کتاب است و در سمت راست صفحه، فصول کتاب نوشته شده در بالای صفحه نیز کلمه Infotools نوشته شده که با کلیک بر روی آن می توانید از کتاب بصورت صفحه به صفحه یا در صورت انتخاب چپتر، فصل به فصل کپی یا پرینت بگیرید.

سفره هفت سین بچه های فراز

دیروز به همت بچه های فراز و کمک دانشجویان مهندسی فناوری، دانشگاه پیام نور کرمانشاه یک هفته زودتر به استقبال نوروز رفتدیروز وقتی داشتیم تو ساختمان دانشکده فنی سفره هفت سین رو می چیدیم با برخوردای جالبی مواجه شدیم!اکثر بچه هایی که سفره هفت سین رو می دیدن از کار نویی که انجام شده بود استقبال کردن.البته یه عده از بچه ها هم با برخوردای جالبشون مارو مورد لطف قرار دادن!!! این وسط خیلی از دوستان دلیل این کارو پرسیدن؟ دلیل ؟دلیل این کار به نظر شما جز جمع کردن بچه ها دور هم چی میتونه باشه؟ بچه هایی که به قول استاد جمشیدی از نفاق رنج میبرن!! والبته دیروز هم یه عده شون مارو مورد لطف قرار دادن!!ولی خوشبختانه بچه های رشته های دیگه جای خیلی ها رو خالی کردن.به هرحال ما خواستیم از دوران دانشجویی که دیگه از نیمه گذشته و رو به پایان داره میره با بچه ها یه خاطره مشترک داشته باشیم .دورانی که وقتی بگذره فقط میتونی حسرت روزای از دست رفته اش و بخوری و کار دیگه ای از دستت بر نمیاد.دیروز خواستیم از دوران دانشجویی یه خاطره قشنگ برای بعدمون بسازیم،یه خاطره به یاد ماندنی،یه خاطره که شیرینی دوران دانشجویی رو به کاممون تازه کنه.دوران طلایی که دیگه هیچ وقت نمیتونی نظیرش و پیدا کنی.راستی از بچه های انجمن رویش هم باید تشکر کنیم . همچنین از آقایان عباسی و اسدی و عزیزی هم ممنونیم که لطف کردن و کمکمون کردن.

دیروز فقط خواستیم شادبودن بچه هایی رو ببینیم که خدا رو شکر به واسطه ساختن این برجهای دوقلو  و این همه امکانات رفاهی که براشون مهیا شده،هر روز شادتر از دیروز میشن!!!

شاد بودن هنر است،شاد کردن هنری والاتر.....      

کاش!


کاش! روزی سینه ها دریای توفان خیز گردد 
کوچه از عطر عبوری، ناگهان لبریز گردد
 
جان بگیرد لحظه ها مان از حضور آشنایت 
از نوایت وسعت هر سینه عطر آمیز گردد
 
انتظار دیرپا، پایان بگیرد کاش روزی! 
بزم دلهامان سراسر شاد و شور انگیز گردد
 
با بهار سبز رخسارت گل باغ محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) 
باغهای غصّه و اندوه مان پاییز گردد

12 می Office2010 وارد دنیای تجارت می شود

آخرین نسخه محصول مایکروسافت آفیس به دنیای تجاری کاربران محصولات مایکروسافت عرضه خواهد شد.
به گزارش شبکه فن آوری اطلاعات ایران از Computerweekly، این محصول با استفاده از ویژگی SharePoint 2010 وظیفه به اشتراک گذاری اسناد را برعهده دارد و این امکان را به کاربران می دهد تا اسناد اداری یا آفیس خود را به اشتراک گذارند.
این محصول، برنامه های کاربردی اداری وب را دارای این ویژگی می سازد که به کاربران اجازه دهد تا از طریق مرورگرشان ویرایشهای کم و مختصری را در اسناد Word و Excel شان ایجاد کنند.شرکتها و مصرف کنندگانی که محصول Office 2007 را خریداری و فعال نموده اند، در فواصل 5 مارس 2010 و 30 سپتامبر 2010 خواهند توانست بدون پرداخت هیچگونه هزینه اضافی به دانلود Office 2010 بپردازند.

تاریخ حذف و اضافه نیمسال دوم 89-88 دانشگاه پیام نور

براساس تقویم آموزشی اعلام شده دانشگاه پیام نور، زمان حذف و اضافه نیمسال دوم سال تحصیلی ۸۸-۸۹ دانشگاه پیام نور از ۲۰ اسفند ۸۸ شروع می شود و تا ۲۸ اسفند ۸۸ ادامه خواهد داشت.  

برای حذف و اضافه به سیستم گلستان مراجعه کنید.

 http://reg.pnu.ac.ir 

فناوری نمایش سه بعدی چگونه کار می کند؟

این روزها و بعد از اکران فیلم آواتار فیلم هایی که به صورت ۳ بعدی به نمایش گذاشته می شوند در بین دوستداران هنر هفتم از جایگاه ویژه ای برخوردار شده اند. اما هنوز تعداد زیادی از افراد، درک دقیقی نسبت به چگونگی کارکرد فن آوری نمایش سه بعدی ندارند. حالا در این تصویر به سرعت با نحوه کارکرد فن آوری محبوب و پر استفاده ۳ بعدی به زبان ساده و قابل فهم آشنا می شوید. در ادامه مطلب ببینید..... 

www.narenji.ir

ادامه مطلب ...

معرفی حافظه ۶۴ گیگابایتی SDXC پاناسونیک

‏                                             thumb160x_ces_2010_-_64_gb_sdxc.jpg

CES 2010 Coverage at Narenji.ir پاناسونیک امروز نسل جدیدی از حافظه های فلش خود را برای دوربین های دیجیتال معرفی کرد: با سری SDXC آشنا شوید. مدل ۴۸ و ۶۴ گیگابایتی این حافظه از ماه دیگر با قیمت ۴۵۰ و ۶۰۰ دلار وارد بازار خواهد شد و قادر است تا ۸.۵ ساعت ویدویو 1080p را بر روی خود ذخیره کند. سرعت انتقال کارت های جدید حداکثر تا ۲۲ مگابایت در ثانیه است. ‏ 
‏ 
پاناسونیک نقشه توسعه کارت های حافظه خودش را هم قاب کرده و در نمایشگاه به دیوار زده است! همانطور که می بینید تا حدود دو سال دیگر باید منتظر کارت حافظه یک و دو ترابایتی پاناسونیک هم باشیم. ‏ 
‏ 

panasonic-sdxc-01072010-1262922411.jpg

‏ 
منبع:narenji.ir

لیلی و مجنون اینترنتی

گله میکرد ز مجنون لیلی

که شده رابطه مان ایمیلی

حیف از آن رابطه ی انسانی

که چنین شد که خودت میدانی

عشق وقتی بشود دات کامی

حاصلش نیست به جز ناکامی

نازنین خورده مگر گرگ تو را ؟

برده به دات کام و دات ارگ تو را؟

ادامه مطلب ...

مایکروسافت : کلید F1 را در ویندوز XP نفشارید

متخصصین مایکروسافت هشدار می دهند؛ کاربران به هیچ یک از وب سایتهایی که با ظاهر کردن یک پنجره pop-up از آنها می خواهند که کلید Help را فشار دهند توجهی نکنند.
به گزارش infoworld، در یک توصیه امنیتی که دوشنبه گذشته انتشار یافت مایکروسافت تایید کرد که باگ unpatched در سیستم ویندوزهای XP انتشار یافته است که جمعه گذشته توسط Maurycy Predeus محقق لهستانی کشف شده است.در این توصیه امنیتی آمده است که آسیب پذیری این کد ناخواسته همچنان وجود دارد و هنگام استفاده از اینترنت اکسپلورر سبب تعامل VBScript با فایلهای Help ویندوز می شود. اگر یک وب سایت بدخواه یک کادر محاوره جعلی را به نمایش گذارد و از کاربر بخواهد که یک کلید F1 را بفشارد، کد مطلق را می تواند در محتوای امنیتی کاربری که هم اکنون log on است اجرا نماید.
ویندوز 2000، ویندوزXP و ویندوز سرور 2003 و نسخه های پشتیبانی شده از اینترنت اکسپلورر که برروی سیستمهای عامل IE6 و ویندوز XP اجرا می شوند از این باگ تاثیر می پذیرند.به گفته مایکروسافت کاربرانی که از ویندوز ویستا، ویندوز سرور 2008، ویندوز 7 یا ویندوز سرور 2008 بهره می برند در برابر این حملات مصون می باشند.

تیم های برتر مسابقات رباتهای شهری در شاهین شهر اصفهان مشخص شد




در این مسابقات که 588 شرکت کننده در 145 تیم مسیریاب ، 15 تیم میکروموس و 11تیم آزاد از سراسر کشور شرکت داشتند ، در رشته مسیریاب تیمهای کرمانشاه،شیروان و نجف آباد اول تا سوم شدند .

ادامه مطلب ...

عرضه‌ی تلفن اینترنتی رایگان برای کاربران گوشی‌های نوکیا

سازنده تلفن همراه بزرگ نوکیا با همکاری شرکت اسکایپ، با عرضه برنامه‌ای امکان انجام مکالمات تلفن اینترنتی رایگان را برای کاربران تلفن‌های هوشمند ساخت این شرکت فراهم کرد.  

به گزارش سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نوکیا با رونمایی "اسکایپ برای سیمبیان"، در بیانیه مشترکی با اسکایپ که شرکت پیشگام در ارائه خدمات تلفن اینترنتی (VOIP) است، اعلام کرد که این برنامه به کاربران گوشی‌های نوکیا در سراسر جهان امکان می‌دهد به هنگام سیار بودن برروی وای فای یا اتصال داده سیار مانند GPRS، EDGE یا نسل سوم از اسکایپ استفاده کنند. این برنامه که برروی پلت‌فرم سیمبیان اجرا می‌شود با شماری از تلفن‌های نوکیا از جمله ان 97، ایکس سیکس و 5800 ایکس پرس موزیک سازگار بوده و به رایگان از فروشگاه Ovi نوکیا قابل دانلود است و امکان مکالمه رایگان کاربران اسکایپ با یکدیگر، پیام فوری، پیام کوتاه، اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو و تماس با شماره‌های آنلاین فعلی و امکانات دیگر را فراهم می‌کند.اسکایپ قصد دارد ظرف ماه‌های آینده این برنامه را برای گوشی‌های ساخت سازندگان دیگر مانند سونی اریکسون که از این پلت‌فرم استفاده می‌کنند، عرضه کند.این جدیدترین اقدام نوکیا در برابر افزایش رقابت در بازار تلفن هوشمند به شمار می‌رود.به گفته ناظران صنعت، سیستم عامل قدیمی سیمبیان که در بیش‌تر تلفن‌های هوشمند نوکیا به کار گرفته شده، یکی از دلایلی است که موجب شده بسیاری از مصرف‌کنندگان ترجیح دهند از گوشی های آیفون یا بلک بری استفاده کنند که به‌کارگیری آن‌ها راحت‌تر است.

مثل عشق!


لحظه لحظه با تو هستم، ای تمام انتظارم! 
چشم در راهت نشستم، ای گل باغ بهارم!

مثل رؤیا سبز سبزی، مثل دریا مهربانی 
با دل درد آشنایم، همنوایی، همزبانی

میتراود از نگاهت قطره قطره روشنایی 
مینشاند در دل من عطر ناب آشنایی

از نفس های زلالت میچکد بوی بهاران 
قلب من میگوید آیا میرسی همراه باران؟

مینوازی خاطرم را با نسیمی از کرامت 
میبری صبر و قرارم، ای حضور بی نهایت!

میوزی همراه گلها، هر سحر درباور من 
مینشینی در خیالم، ای گل نیلوفر من!

بوی خوب عشق داری، آشنا با کوچه هایی 
مثل عشقی، مثل نوری، با دل من آشنایی

بی تو نومیدم زهستی، با تو سرشار بهارم 
یادگار سبز زهرا (علیها السلام) من شما را دوست دارم!


اپرا ۱۰٫۵۰ منتشر شد، سریعترین مرورگر جهان

مرورگر اپرا نسخه نهایی ۱۰٫۵۰ با ادعای سریعترین مرورگر جهان برای کامپیوترهای مبتنی بر سیستم عامل ویندوز منتشر شد.

مرورگر اپرا ۱۰٫۵۰ علاوه بر محیط ظاهری جدید، امکان کاوش در صفحات وب به صورت امن و خصوصی را بوجود می آورد به نحوی که کاربران بدون شناخته شدند به کارهای خود در اینترنت می پردازند.دکمه های منو مربوط به مرورگر اپرا ۱۰٫۵۰ دیگر از روش های قدیمی برای راهبرد کاربر در بین نوار ابزارها استفاده نمی کند، بلکه به وسیله یک پنجره باز شونده (Drop Down) تمام امکانات به نمایش گذاشته می شود.قابلیت گرافیکی Aero Glass جهت استفاده در ویندوز ۷ و ویندوز ویستا افزوده شده است تا کاربر بتواند محیطی نیمه شفاف از مرورگر را در هنگام کار با آن داشته باشد. همچنین، اپرا ۱۰٫۵۰ اجازه می دهد تا کاربر به لیست های ویندوز ۷ دسترسی مستقیم داشته باشد تا در زمانی کوتاه آخرین صفحات مشاهده شده، آخرین اقدامات انجام شده و Speed Dial را در اختیار داشته باشد.در اپرا ۱۰٫۵۰ مانند نسخه های پیشین دسترسی به حالت Opera Turbo وجود دارد. کاربر می تواند این ویژگی را در زمانی که احساس می کند سرعت دسترسی وی به اینترنت کاهش یافته است فعال نماید تا اپرا خود بارگزاری محتوی وب را مدیریت کند.از دیگر ویژگی های این مرورگر می توان به Opera Unit اشاره داشت که در حقیقت به اشتراک گذاری خودکار محتوی در شبکه های اجتماعی است. و در نهایت از Opera Link می توان نام برد که امکان یکپارچه سازی (Synchronizing) یادداشت ها، تنظیمات موتور جستجوگر، Speed Dial و بسیاری تنظیمات دیگر را بین چندین مرورگر اپرا فراهم می سازد.مرورگر اپرا آخرین استانداردهای HTML5 و CSS3 را پشتیبانی می کند.اپرا ۱۰٫۵۰ هم اکنون در ۴۲ زبان مختلف، تنها برای کاربران سیستم عامل ویندوز در دسترس می باشد. این نسخه بزودی برای Mac و لینوکس نیز منتشر خواهد شد.

اجرای شبکه یکپارچه مترواترنت در کشور/ افزایش سرعت اینترنت

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه کار طراحی شبکه مترو اترنت به پایان رسیده است از آغاز کار اجرایی یکپارچه سازی شبکه مترو اترنت در کشور خبر داد و گفت: با عملیاتی شدن این شبکه سرعت دسترسی به اینترنت در کل کشور افزایش محسوسی خواهد داشت.

صابر فیضی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شبکه مترو اترنت کشوری در قالب طرح تجمیع شبکه های مخابرات استانی کشور انجام می شود اظهار داشت: کار طراحی این شبکه به اتمام رسیده و مقدمات برای فاز اجرایی آن اغاز شده است.


خبرگزاری مهر

ادامه مطلب ...

طرحهای برگزیده هفتمین جشنواره ملی ایده های برتر معرفی شدند

دبیر هفتمین جشنواره ملی ایده های برتر گفت: 9 طرح در هفتمین جشنواره ملی ایده های برتر که از سوی پارک علمی و فناوری یزد برگزار شد به عنوان برترینهای جشنواره اعلام شدند.

شهرام شکوهی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در داوریهای تخصصی از میان دو هزار طرحی که به دبیرخانه جشنواره ارسال شد 9 ایده شایستگی دریافت جوایز جشنواره را یافتند که اسامی این 9 طرح در زیر می آید.

خبرگزاری مهر

ادامه مطلب ...

ویژگی های جدید در ASP.NET 4.0

اعمال ویژگی های جدید در ASP.NET 4.0 علاوه بر افزایش عملکرد آن، مقیاس پذیری و بهبود برنامه های کاربردی وب را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش شبکه فن آوری اطلاعات ایران از ASP.NET ،Ciol یکی از محبوب ترین فناوری های گسترش برنامه کاربردی وب می باشد و یک زبان برنامه نویسی خنثی می باشد که براحتی در محیط مایکروسافت قابل اجراست.
(CLR Common Language Runtime) موجود در.NET که دارای محتوای سرور وب مانند IIS است امکان ایجاد، اجرا و گسترش مقیاس پذیر برنامه های کاربردی وب و سرویس ها را به طور هماهنگ و یکنواخت فراهم می کند.
در اینجا به بخشی از امکانات و ویژگی های جدید ASP.NET 4 اشاره می کنیم؛
بهبود مدیریت حالت یا وضعیت که شامل ارتقاء ViewState, Session می شود.و بهبود اصلاح Cache برای کنترلهای ارائه داده ASP.NET ، بهبود پشتیبانی از نظارت عملکرد، بهبود کنترل سرتاسری ControlID های کنترل هایی که از مسیریابی بهینه سازی موتور جستجو پشتیبانی می کنند و اعمال اصلاحاتی در ساده سازی فایل Web.Config.
یک قطعه از این زبان به این صورت است :
type="MyDiskCacheProvider.OutputCacheEx.DiskOutputCacheProvider,MyDiskCacheProvider"/>
باید توجه داشت که برای کار با ASP.NET 4 شما می بایستی ابتدا Visual Studio 2010 را بر روی سیستم خود نصب کنید.
می توانید نسخه آزمایشیVisual Studio 2010 Beta 2 را از آدرس زیر دانلود کنید؛
http: // msdn.microsoft.com/enus/vstudio/dd582936.aspx

طراحان وب مرگ اینترنت اکسپلورر 6 را اعلام کردند.

شرکت طراحی وب Denver یک مراسم سوگواری سوری را در اول مارس برای اینترنت اکسپلورر6 برگزار کردند تا با این اقدام نمادین انحطاط این مرورگر سالخورده را گرامی دارند.
به گزارش computer world، گروه طراحی Aten نیز با اختصاص وب سایت IE6funeral.com که در آن یک آگهی ترحیم و دعوت به یک مراسم شب نشینی ارائه شده بود به گرامی داشت مرگ این مرورگر پرداخت."اینترنت اکسپلورر6 که بیش از 8 سال مقیم اینتروبهای ددنیای فناوری بود اولین صبح ماه مارس سال 2010 در نتیجه صدمه کارگاهی گروه شرکای گوگل در یک منظره کوهستانی بدرود حیات گفت. اینترنت اکسپلورر6 بین دوستان و آشنایان به “IE6” معروف بود و از نسل او پسرش اینترنت اکسپلورر7 و نوه دختری اش اینترنت اکسپلورر8 به جا مانده است.
بسیاری از سرویسهای میزبانی سایتهای گوگل از جمله سایت ویدئویی پرطرفدار گوگل، یوتیوب اتمام پشتیبانی خود را از IE6 تا 13 مارس اعلام کرده اند، از این رو گوگل ناگزیر شد با اعلام یک مراسم سوگواری فانتزی مرگ IE6 و توقف پشتیبانی خود را از آن اعلام کند.

برنامه کلاس های رشته فناوری اطلاعات(چندبخشی)نیمسال دوم سال 89_88

 

درسترماستادکلاسساعتجلسه اولجلسه آخر
سیستم های عامل۶مهندس توحیدی۲۲۹:۳۰ـ۸۱۵/۱۲/۸۸۸/۳/۸۹
ساختمان گسسته۲مهندس سجادی۲۰۱۱:۱۵ـ۹:۴۵۱۵/۱۲/۸۸۸/۳/۸۹
ریاضی عمومی۱۱آقای جعفر نژاد۲۹۱۹ـ۱۵:۴۵۱۲/۱۲/۸۸۲۲/۲/۸۹
ریاضی عمومی۲۲آقای حاتمی۲۱۱۷:۱۵ـ۱۴۱۵/۱۲/۸۸۲۵/۲/۸۹
ساختمان داده ها۳مهندس چاله چاله۲۳۱۹ـ۱۷:۳۰۱۵/۱۲/۸۸۸/۳/۸۹
آمار و احتمال کاربردی۵آقای رستمیان۲۰۹:۳۰ـ۸۱۶/۱۲/۸۸۹/۳/۸۹

مبانی کامپیوتر ۱مهندس جمشیدی۱۸۱۱:۱۵ـ۸۱۶/۱۲/۸۸۲/۳/۸۹
 

 

بقیه جدول در ادامه مطلب.........  

به علاوه توضیحات

ادامه مطلب ...

مسابقات ملی ربات‌های شهری در شاهین شهر اصفهان برگزار می‌شود

مسابقات کشوری ربات های شهری به همت سازمان رفاهی تفریحی شهرداری شاهین شهر در سه رشته مسیریاب، میکرو موس و آزاد، دوشنبه 10 اسفند ماه در تالار شیخ بهایی شاهین شهر با حضور معاون استاندار اصفهان برگزار می شود.

فرهاد توکلی، مسوول روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری شاهین شهردر گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در اصفهان اظهار داشت: دراین دوره از مسابقات رباتیک 146 تیم مسیر یاب ، 11تیم آزاد و 15 تیم میکروموس شرکت دارند که در بخش رقابتی از تیم های میکرو موس و مسیریاب جمعا شش تیم و در گروه آزاد یک تا سه تیم با نظر کمیته فنی انتخاب خواهد شد.

وی گفت: کمیته داوری اولین دوره مسابقات کشوری ربات های شهری را دکتر محمد رضا عرب یار محمدی سرپرستی خواهد کرد.

توسعه همکاری‌های IT در اجلاس دی هشت

مسئول پانل فناوری اطلاعات اجلاس وزرای صنایع دی هشت از تدوین نقشه راه همکاری‌های کشورهای دی هشت در حوزه فناوری اطلاعات خبر داد.

رمضانعلی صادق‌زاده در گفت‌و گو با ستاد خبری اجلاس دی هشت، در خصوص مباحث مهم مورد بررسی در پانل فناوری اطلاعات، گفت: محصولات فناوری اطلاعات دارای ارزش افزوده بالایی هستند و این فناوری یکی از ارکان توسعه محسوب می‌شود که در بقیه صنایع هم نقش بسزایی ایفا می‌کند.وی افزود: فناوری اطلاعات در حوزه‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار دارای رشد پرشتابی است و علاوه بر تنوع وسیع محصولات، سرعت ضریب نفوذ بالایی را در بازار به خود اختصاص می‌دهد. صادق‌زاده، سرمایه‌گذاری در فناوری اطلاعات را دارای نرخ برگشت نسبتا بالایی ذکر کرد و گفت: در پانل فناوری اطلاعات ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و فرصت‌های هشت کشور عضو مطرح و بررسی شده و نحوه همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک در این حوزه به بحث گذاشته خواهد شد.
وی با بیان اینکه جمعیت بالغ بر 900 میلیونی کشورهای دی هشت، بازاری وسیع برای مصرف محصولات فناوری اطلاعات به شمار می‌رود، گفت: اجلاس آتی فرصتی برای هم اندیشی اعضا خواهد بود تا از این ظرفیت بازار برای توسعه فناوری اطلاعات در کشورهای خود بهره گیرند. مسئول پانل فناوری اطلاعات اضافه کرد: تبادل تجارب صدور خدمات فنی مهندسی، آموزش، همکاری‌های مشترک، ایجاد شرکت‌های مشترک چندملیتی در قالب کنسرسیوم‌ها و انتقال فناوری، از محورهای مورد بحث اعضا است.
معاون توسعه صنایع پیشرفته سازمان گسترش خاطرنشان کرد: با توجه به وجود نیروی انسانی متخصص، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های فناوری در کشورهای عضو دی هشت، فناوری اطلاعات می‌تواند نقش بسیار خوبی در شتاب توسعه صنعتی و اقتصادی این کشورها ایفا کند.