فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

توسعه همکاری‌های IT در اجلاس دی هشت

مسئول پانل فناوری اطلاعات اجلاس وزرای صنایع دی هشت از تدوین نقشه راه همکاری‌های کشورهای دی هشت در حوزه فناوری اطلاعات خبر داد.

رمضانعلی صادق‌زاده در گفت‌و گو با ستاد خبری اجلاس دی هشت، در خصوص مباحث مهم مورد بررسی در پانل فناوری اطلاعات، گفت: محصولات فناوری اطلاعات دارای ارزش افزوده بالایی هستند و این فناوری یکی از ارکان توسعه محسوب می‌شود که در بقیه صنایع هم نقش بسزایی ایفا می‌کند.وی افزود: فناوری اطلاعات در حوزه‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار دارای رشد پرشتابی است و علاوه بر تنوع وسیع محصولات، سرعت ضریب نفوذ بالایی را در بازار به خود اختصاص می‌دهد. صادق‌زاده، سرمایه‌گذاری در فناوری اطلاعات را دارای نرخ برگشت نسبتا بالایی ذکر کرد و گفت: در پانل فناوری اطلاعات ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و فرصت‌های هشت کشور عضو مطرح و بررسی شده و نحوه همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک در این حوزه به بحث گذاشته خواهد شد.
وی با بیان اینکه جمعیت بالغ بر 900 میلیونی کشورهای دی هشت، بازاری وسیع برای مصرف محصولات فناوری اطلاعات به شمار می‌رود، گفت: اجلاس آتی فرصتی برای هم اندیشی اعضا خواهد بود تا از این ظرفیت بازار برای توسعه فناوری اطلاعات در کشورهای خود بهره گیرند. مسئول پانل فناوری اطلاعات اضافه کرد: تبادل تجارب صدور خدمات فنی مهندسی، آموزش، همکاری‌های مشترک، ایجاد شرکت‌های مشترک چندملیتی در قالب کنسرسیوم‌ها و انتقال فناوری، از محورهای مورد بحث اعضا است.
معاون توسعه صنایع پیشرفته سازمان گسترش خاطرنشان کرد: با توجه به وجود نیروی انسانی متخصص، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های فناوری در کشورهای عضو دی هشت، فناوری اطلاعات می‌تواند نقش بسیار خوبی در شتاب توسعه صنعتی و اقتصادی این کشورها ایفا کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد