فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

پرافتخارترین مربیان فوتبال باشگاهی ایران؛

قلعه نویی دومین مربی در تاریخ لیگ است که موفق به فتح 3 دوره لیگ می شود. قبل از او علی پروین 3 بار لیگ را با پرسپولیس فتح کرده بود. قلعه نویی اکنون در کنار علی پروین بهترین مربیان تاریخ لیگ ایران هستند که 3 قهرمانی لیگ را در کارنامه دارند.

در این گزارش و در بررسی عملکرد مربیان فقط قهرمانی در لیگ، جام حذفی و مسابقات باشگاهی آسیایی در نظر گرفته شده است. البته تنها دوره سوپرجام فوتبال ایران نیز در فهرست افتخارات مربیان محاسبه شده است.

ادامه مطلب ...

معرفی 10 لپ‌تاپ برتر جهان

به دنبال افزایش محبوبیت رایانه‌های همراه نزد کاربران، کارشناسان در یک بررسی جدید نام و مشخصات 10 لپ‌تاپ برتر جهان را معرفی کردند.

لپ‌تاپ‌ها از جمله دستگاه‌های الکترونیکی محسوب می‌شوند که طی سال‌های اخیر بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند و فروش آنها تقریباً از فروش رایانه‌های رومیزی بیشتر شده است. این جریان که بسیار مورد توجه تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی قرار گرفته‌، آن‌ها را برآن داشته تا با افزایش تمرکز و سرمایه‌گذاری روی رایانه‌های قابل‌حمل، سهم بیشتری از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند و بتوانند کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کنند.

تمرکز بیشتر تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی بر لپ‌تاپ‌ها موجب شده است تا ظرف یک سال گذشته شاهد گسترش خدمات ارایه شده در آن‌ها و کاهش قیمت این محصولات باشیم. به دنبال این جریان، کارشناسان مرکز تحقیقاتی PC World بررسی جدیدی را انجام داده‌اند که به موجب آن 10 لپ‌تاپ برتر جهان مشخص شده است که نام و مشخصات آن‌ها را در زیر مرور می‌کنیم.

ادامه مطلب ...

منشور کورش بزرگ


منشور کورش بزرگ

نخستین اطلاعیه ی حقوق بشر در جهان

استوانه ی گلی مشهور به منشور کورش بزرگ

ادامه مطلب ...

معجزه رسانه در قرن بیست و یکم

بدون شک وقتی از هولوگرام صحبت می‌شود اولین چیزی که به ذهن هر فردی خطور می‌کند هولوگرام‌هایی است که بر روی کارت‌های شناسایی ثبت شده است. در حقیقت این هولوگرام‌ها صحت و درستی این کارت‌ها را تایید می‌کنند.

اگرچه این هولوگرام‌ها نیز از خواص منحصر به فردی برخوردارند که ماهیت آنها براساس قوانین علم فیزیک قابل بحث و بررسی است اما آنچه حائز اهمیت است این است که امروزه هولوگرافی یا همان تولید هولوگرام به عنوان روشی در تصویربرداری از اجسام مورد توجه قرار گرفته است. و به این ترتیب قدم فراتر از عرصه‌های پیش گذاشته است. وجه تمایز هولوگرافی و دیگر روش‌های تصویربرداری در این است که وقتی تصویر تهیه‌شده از یک جسم به روش هولوگرافی را بازیافت می‌کنیم این تصویر می‌تواند موقعیتی مشابه با هر موقعیتی که در هنگام تولید داشته است را دوباره بازسازی کند. به عبارت دیگر وقتی از جسمی یک تصویر هولوگرافیک تهیه می‌شود با قرار گرفتن در زوایای مختلف نسبت به تصویر ایجادشده، زاویه و شکل ظاهری این تصویر تغییر می‌کند و این طور به نظر می‌رسد که جسم اصلی در مقابل دیدگان شما قرار گرفته است نه تصویر آن.

ادامه مطلب ...

G15

* رؤسای جمهور الجزایر، برزیل، سنگال، زیمبابوه، ونزوئلا، سوریه، سریلانکا، امیر قطر و نخست وزیر ترکیه در اجلاس تهران حضور دارند
*چهاردهمین اجلاس سران گروه ،15 دوشنبه 27 اردیبهشت در تهران برگزار می شود
*G15 با هدف مشترک شکوفایی و رشد فزآینده تأسیس شده و بر همکاری بین کشورهای در حال توسعه در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، تجارت و تکنولوژی متمرکز است.

ادامه مطلب ...

برپایی وب‌سایت، به‌آسانی نوشیدن یک لیوان آب!

برپایی وب‌سایت، به‌آسانی نوشیدن یک لیوان آب!آشنایی با نرم‌افزار مدیریت محتوا در وب
برپایی وب‌سایت، به‌آسانی نوشیدن یک لیوان آب!CMS چیست؟وب، ذاتا ابزاری برای اشتراک اطلاعات است. به‌منظور فراهم آوردن زمینه‌ای جهت نمایش اطلاعات (یا همان محتوا) در طیف وسیعی از سیستم‌ها، متخصصان، زبان HTML را توصیه کردند.

ادامه مطلب ...

یک داستان عجیب و آموزنده

یک داستان عجیب و آموزندهروزى مردى با زن خود مشغول غذا خوردن بود و غذا مرغ بریان بود، سائلى بر درب خانه اظهار حاجت کرد، آن مرد او را محروم کرد و چیزى نداد، بعد از مدّتى روزگار بر او برگشت و ثروت و دارایى اش از بین رفت و زن را نیز طلاق داد. زن با مرد دیگرى ازدواج نمود. از اتفاقات عجیب آن که،

روزى آن زن با شوهر دوّم مشغول غذا خوردن و از جمله مرغ بریان بود که فقیرى بر درب خانه خوراک خواست. مرد گفت: مقدارى غذا و مرغ براى او ببر. وقتى زن غذا را به دست فقیر مى داد، دید گویا او را دیده است، دقّت کرد، سبحان الله، چه مى بینم! همان شوهر اوّلش بود که به این روز افتاده بود. گریه اش گرفت و برگشت. شوهر سبب گریه را پرسید پاسخ داد: شوهر اوّل من بود، یک روز با او غذا مى خوردم گدایى آمد و او آن گدا را محروم کرد. مرد گفت: خدا گواه است آن سائل من بودم و چون تلخى ناامیدى را دیده ام نمى خواهم کسى از در خانه ام محروم برود.1

امیرالمؤمنین(علیه السلام)مى فرماید:

اذا وصلت الیکم اطرافُ النعم، فلا تُنْفروا اقصاها بقلّة الشکر2; هنگامى که رسیدن نعمت ها به شما شروع شد، با کمىِ شکرگزارى، کارى نکنید که به آخر نرسد و از شما سلب گردد.

اولین مرکز منطقه ای توسعه پارکهای علم و فناوری در ایران

مرکز منطقه ای توسعه پارک های علم و فناوری و مراکز رشد با تصویب مجمع علمی سازمان یونسکو ، ۲۲ اردیبهشت ماه در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به بهره برداری می رسد.

ادامه مطلب ...

دریای مدیترانه تنها در مدت دو سال ایجاد شده

پژوهشگران در بررسیهای خود دریافتند که دریای مدیترانه در 3/5 میلیون سال قبل و تنها در مدت دو سال ایجاد شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، محققان شورای عالی علوم زمین "جایوم آلمرا" در بارسلونا در تحقیقات خود نشان دادند که دریای مدیترانه در 3/5 میلیون سال قبل تنها یک حوضچه خشک بوده است و یک طغیان بزرگ آب اقیانوس اطلس موجب پر آب شدن این دریا شده است.

این طغیان بزرگ که "زانکلانو" نام دارد باعث شده است که تنها در مدت 24 ماه این حوضچه خشک پر از آب شود و به این ترتیب دریای مدیترانه ایجاد شود.

به گفته این محققان، در دوره های پیک طغیان آب، سطح دریا حتی در مدت 10 روز نیز افزایش می یافته است.

در حدود 6/5 میلیون سال قبل دریای مدیترانه به سبب یک سری حوادث تکتونیکی از اقیانوس اطلس جدا شد و پس مدت زمان کوتاهی تقریبا تمام آب آن بخار شد اما پس از شروع موج دوم زمین لرزه ای منطقه، مجددا راه آب اقیانوس به این دریا باز و این حوضچه دوباره پر از آب شد.

تا به امروز ماهیت و تکامل این طغیان مشخص نبود و اعتقاد بر این بود که برای پر آب شدن دوباره این دریا دهها سال زمان نیاز بوده و از مسیرهای مختلفی آب وارد دریا شده است.

براساس گزارش نیچر، اکنون محققان اسپانیایی با کمک اطلاعات مربوط به طغیان آب و حرکات زمین لرزه ای توانستند یک مدل رایانه ای را از این گسترش آب تهیه کرده و وسعت و گستردگی کانالی را که توسط اقیانوس اطلس ایجاد شده است ارزیابی کنند.

این دانشمندان در این خصوص اظهار داشتند: "در آغاز تنها یک جریان کوچک آب میان دریا و اقیانوس ایجاد شد. این جریان کوچک به مدت هزار سال به آرامی مسیر اتصال را عریض می کرد تا اینکه آب با چنان شدتی به حوضچه مدیترانه رسید که ابعاد ستون آن به صدها متر و سرعت آن به 100 کیلومتر بر ساعت بود."

این محاسبات نشان می دهد که تنها در مدت دو سال 90 درصد از این دریا پر از آب شد و 10 درصد باقی مانده در دوره هزار سال بعد از آن پر شد.

ایران ازفردا در معرض چشمان 72 ملت


13623_486.jpg
شنیدن واژه اکسپو، علامت سؤالی را در ذهن شکل می دهد که اکسپو چیست؟ این سؤال و دیگر سؤالات مشابه در ارتباط با اکسپو 2010 که از فردا در چین برگزار خواهد شد، در قالب گزارش حاضر، پاسخ داده می شود.
به گزارش پیمانه به نقل از فارس، طرح و تکرار واژه «اکسپو» در آستانه برگزاری اکسپو 2010 در شانگهای چین، این خبرگزاری را بر آن داشت تا به ارائه مفهوم اکسپو، اهمیت آن و نیز عزم ایران برای حضور جدی در بزرگترین نمایشگاه دنیا بپردازد.

ادامه مطلب ...

راه‌اندازی سرویس خودکشی پیامک!

سرویس جدیدی به‌نام Safe Text راه‌اندازی شده که امکان حذف خودکار پیام‌های کوتاهی را که به تلفن‌های همراه ارسال می‌شوند، امکان‌پذیر می‌کند.

به گزارش ایسنا، این سیستم پیام‌هایی را به تلفن‌های همراه ارسال می‌کند که پس از خوانده شدن خود را از بین می‌برند.

کاربران برای عضویت در این سرویس باید یک پیام کوتاه معمولی را که تنها کلمه وایرد در آن نوشته شده به شماره 83118 ارسال کنند. سپس می‌توانند به صفحه وبی دسترسی داشته باشند که در تمامی تلفن‌های همراه قابل مشاهده بوده و دارای اتصال داده است.

بر اساس این گزارش کاربران می‌توانند پیام‌های خود را از آنجا ارسال کرده و هنگامی که پیام دریافت می‌شود، به کاربران هشدار داده می‌شود که تنها یک بار فرصت دارند پیام را پیش از حذف شدن آن بخوانند.

این سرویس در حال حاضر امکان ارسال روزانه تا 10 پیام رایگان و ناشناس را به کاربران عرضه می‌کند و برای تبلیغ نخستین سالگرد مجله فن‌آوری وایرد راه‌اندازی شده است.

این مجله اعلام کرده این سرویس به‌طور قطع به‌صورت رایگان به فعالیت ادامه خواهد داد اما ممکن است درصورتی که طرفداران زیادی پیدا کند، در شکل فعالیت آن تجدیدنظر صورت بگیرد.

6 راه سریع کردن فایرفاکس


6 راه سریع کردن فایرفاکسبرخی از کاربران ممکن است به‌خاطر نصب افزونه‌های زیاد، فایرفاکس خود را کند ببینند، اما خیال‌تان راحت که با وجود این افزونه‌ها هم می‌توانید با تنظیمات صحیح، سرعت مرورگر را بیشتر و بیشتر کنید. حتی در برخی موارد بیشتر از سرعت دابل‌کلیکتان!

ادامه مطلب ...

ساخت بلوتوث نسخه 4.0 به اتمام رسید

با اینکه هنوز بلوتوث 3.0 به خوبی شناخته نشده است، شرکت Bluetooth SIG نسخه بعدی بلوتوث یعنی 4.0 را نیز به اتمام رسانده است.
به گزارش موبنا، بلوتوث 4.0 بر مبنای نسخه های قبلی ساخته شده است. اما یک حالت توان کم هم اضافه کرده است که می تواند در ساعت های مچی، تجهیزات ورزشی و غیره نیز استفاده شود.
بلوتوث 3.0 انتقال سریع را با فناوری 802.11 ارایه می داد و به حداکثر سرعت 24 مگابایت در ثانیه رسید (نسخه 2.0 سرعت 3 مگابایت بر ثانیه دارد). نسخه 4.0 پهنای باند پایین داشته، اما به قدر کافی برای کار با دستگاه هایی که از باتری های cell-button (مانند باتری های ساعت مچی) استفاده می کنند، کم توان است.
موارد استفاده آن شامل ارسال اطلاعات Caller ID به ساعت های مچی، داده های گام شمار، مانیتورهای گلوکز و از این قبیل بدون مصرف کامل باتری است.
با اینحال، بلوتوث 4.0 بلوتوث کلاسیک، بلوتوث پر سرعت و بلوتوث کم توان را در بردارد. طبق اعلام شرکت Bluetooth SIG دستگاه ها اکنون به برد 10 متر محدود نیستند و برد آنها تا 60 متر افزایش یافته است.
بلوتوث 3.0 در زمان حاضر زیاد در تلفن های همراه معمول نیست. جز سامسونگ، اغلب گوشی های جدید بلوتوث نسخه 2.0 یا 2.1 را با Enhanced Data Rate) EDR)، بکار می برند.
انتظار می رود اولین دستگاه های دارای بلوتوث 4.0 اواخر 2010 و یا اوایل 2011 عرضه شوند. سازندگان تلفن همراه به احتمال زیاد مستقیماً به سمت استفاده از بلوتوث 4.0 رفته و بلوتوث 3.0 را فراموش می کنند.

شناسایی مجرمان به کمک ریاضیات


شناسایی مجرمان به کمک ریاضیاتاگر شما از آن دسته از کسانی هستید که از ریاضی بیزارید و همیشه با آن در مدرسه مشکل داشته‌اید و فکر می‌کنید این علم به جز 4 عمل اصلی آن به هیچ دردی در زندگی نمی‌خورد، بهتر است مطلب زیر را بخوانید، شاید نظرتان به این علم عوض شود و دلایل اهمیت و مفید بودن

آن را بفهمید چرا که...

ادامه مطلب ...

برنامه آزسیستم عامل -آز پایگاه داده و کارگاه عمومی

برنامه هفتگی کلاس آزمایشگاه پایگاه داده و سیستم عامل و کارگاه عمومی رو براتون گذاشتم که در: 

 مجتمع فنی آینده سازان واقع در :(بلوار مصطفی امامی-جنب ترمینال شماره۲ اتوبوسرانی-ساختمان اتحادیه انجمن های دانش آموزان-طبقه دوم-آینده سازان) برگزار خواهد شد.  

تاریخ شروع کلاسها از شنبه 4/2/89 میباشد. 

گروه بندی کلاس آز سیستم عامل(مهندسی فناوری اطلاعات-مهندسی نرم افزار)

17/30-19

15/45-17/15

14-15/30

12/15-13/45

10/15-11/45

8/30-10

ایام هفته/ساعت

C

C

B

B

A

A

شنبه

-

-

D

D

-

-

یکشنبه

گروه بندی کلاس آز پایگاه داده(مهندسی فناوری اطلاعات-مهندسی نرم افزار)

17/30-19

15/45-17/15

14-15/30

12/15-13/45

10/15-11/45

8/30-10

ایام هفته/ساعت

E

E

-

-

-

-

یکشنبه

G

G

F

F

-

-

دوشنبه

I

I

H

H

-

-

سه شنبه

K

K

J

J

-

-

چهارشنبه

گروه بندی کلاس کارگاه عمومی(مهندسی کامپیوتر- فیزیک)

17/30-19

15/45-17/15

14-15/30

12/15-13/45

10/15-11/45

8/30-10

ایام هفته/ساعت

-

-

L

L

-

-

یکشنبه

گروه ها در ادامه مطلب: ادامه مطلب ...

شرط های جدید و جالب برای گرفتن جواز کافی نت در مشهد!!!

پارسینه:اخیرا شرایط گرفتن مجوز برای دایر نمودن سالن اینترنت حضوری (کافی نت) در مشهد افزایش یافته است که برخی از این شروط قابل توجه و حتی عجیب است و موجب اعتراض برخی کافی نت داران مشهدی نیز شده است.

متن کامل این شرایط از این قرار است:

۱_متقاضی باید دارای حداقل ۳۰ سال سن و متاهل باشد.
۲_ دارا بودن گواهی پایان دوره ICDL از مراکز معتبر یا تحصیلات مرتبط با رایانه ، شبکه و اینترنت و یا تایید کمیسیون فنی اتحادیه.
۳_نصب دوربین مدار بسته (مشخصات فنی دوربین توسط اتحادیه پس از اخذ تاییدیه از کمیته تخصصی تعیین خواهد شد )
۴_ واحد صنفی باید در حاشیه خیابان باشد.
۵_ واحد صنفی داخل پاساژ نباشد.
۶_ واحد صنفی داخل طبقه نباشد.
۷_واحد صنفی نزدیک مراکز آموزشی دخترانه نباشد.

تعجب نکنید!! این شرایط در نوع خودش بی نظیره . باقی شرایط تو ادامه مطلب اومده.

ادامه مطلب ...

جام ملتهای آسیا۲۰۱۱: ایران با عراق-کره شمالی-امارات همگروه شد.

برنامه بازی های جام ملت های آسیا
ایران 21، 25 و 29 دی 1389به دیدار حریفانش می رود
ایران - عراق بازی نخست مردان قطبی 

با انجام قرعه کشی جام ملت های آسیا در سال 2011 شانزده تیم حاضر در دور پایانی این رقابت ها در چهار گروه مختلف قرار گرفتند. بر این اساس تیم ملی فوتبال ایران با حضور در گروه چهارم رقابت ها در بازی نخست با عراق، مدافع عنوان قهرمانی رو به رو خواهد شد. کره شمالی و امارات متحده عربی دو بازی دیگر ایران را در دور گروهی تشکیل می دهند. 

مردان قطبی روز 11 ژانویه 2011 - 21 دی ماه 1389با عراق، 15 ژانویه 2011 - 25 دی 1389 با کره شمالی و 19 ژانویه 2011 - 29 دی با امارات دیدار خواهند داشت.

گروه بندی و برنامه رقابت های جام ملت های آسیا در سال 2011 در ادامه ی مطلب:

ادامه مطلب ...

صبح فردا

پشت پرچین سپیدار، من او را دیدم 
سایه در سایه دیوار، من او را دیدم

سبدی از گل و سیب و غزل وآینه داشت 
با یکی توسن رهوار، من او را دیدم

من زلال نفسش را به خدا! حس کردم 
نه خیال است و نه پندار، من او را دیدم

به صنوبر، به شقایق، به گل یاس قسم! 
پشت این پنجره صد بار من او را دیدم

به گل افشانی دلهای رها میآمد 
شاد و آزاد و سبکبار من او را دیدم

عطر پیغام سحر بود که جاری میشد 
در تن کوچه اسرار من او را دیدم

پی درمان غمِ دخترکی میآمد 
دختری خسته و تبدار من او را دیدم

ردّ پایش سر آن کوچه خلوت پیدا است 
دور از دیده اغیار من او را دیدم

در هوایش دل من بود که از خود میرفت 
با دل و دیده بیدار من او را دیدم

مثل هر روز سلامی و گل لبخندی 
باز هم وعده دیدار! من او را دیدم

عابران را گل و آیینه تعارف میکرد 
نه همین بار که بسیار من او را دیدم

صبح فردا زهمین کوچه گذر خواهد کرد 
باز این جمله به تکرار «من او را دیدم»

نسخه نهایی اینترنت اکسپلورر ۸ آمد

شرکت‌های فعال در زمینه مرورگرهای اینترنتی این روزها شدیدا مشغول بهبود و افزایش امکانات نرم‌افزارهایشان هستند. همانطور که پیش‌بینی هم می‌شد ارائه شدن مرورگر اینترنتی گوگل ، Google Chrome آتش رقابت در این زمینه را شعله‌ورتر ساخت به گونه‌ای که تنها در همین هفته شاهد اتفاقات زیادی در این بازار بودیم و اما مایکروسافت  خبر از ارائه نسخه نهایی اینترنت اکسپلورر ۸ خود را داد.

جهت اطلاعات جالب بیشتر به ادامه مطلب بروید.

ادامه مطلب ...

اعلام برنامه کلاسهای آز شبکه و آز کامپیوتر

سلام
برنامه برگزاری کلاسهای آزمایشگاه شبکه و آزمایشگاه کامپیوتربه شرح زیر اعلام شد!! 

آز شبکه(رشته های مهندسی فناوری اطلاعات،علوم کامپیوتر،نرم افزار)
شنبه ها ساعت10-8:30 

آز کامپیوتر (رشته های فناوری اطلاعات،علوم کامپیوتر)
شنبه ها ساعت 11:30-10
آز کامپیوتر(رشته مهندسی نرم افزار)
گروهA(الف تا ش) شنبه ها ساعت 13-11:30
گروهB(ص تا آخر) شنبه ها ساعت 14:30-13 

تاریخ شروع کلیه کلاسها شنبه ۴/۲/۸۹ و محل تشکیل آنها سایت کامپیوتر واقع در باغ نی میباشد.
راستی برنامه کلاس آز پایگاه و آز سیتم عامل هم تا ظهر امروزاعلام نشده بود، منتظر اعلام اون هم به این زودی ها باشید.
امیدوارم موفق باشید و کلاسها هم براتون مفید باشه! نه مثل کلاسهای ترم قبل!!! که احتمالا در جریانش بودید.
پیروز باشید.

پیش بینی تفکر انسان با کمک چشم


پیش بینی تفکر انسان با کمک چشمتحقیقات جدید بر روی امکان پیش بینی افکار افراد مختلف با کمک دنبال کردن مسیر نگاه آنها نشان می دهد چشم ها واقعا دریچه ای بر روی روح انسان هستند.به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان باور دارند یک نگاه گذرا به سمت چپ یا راست، بالا یا پایین به راحتی می تواند

پیش بینی تفکر انسان با کمک چشم


تحقیقات جدید بر روی امکان پیش بینی افکار افراد مختلف با کمک دنبال کردن مسیر نگاه آنها نشان می دهد چشم ها واقعا دریچه ای بر روی روح انسان هستند.

ادامه مطلب ...