فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

تیم های برتر مسابقات رباتهای شهری در شاهین شهر اصفهان مشخص شد




در این مسابقات که 588 شرکت کننده در 145 تیم مسیریاب ، 15 تیم میکروموس و 11تیم آزاد از سراسر کشور شرکت داشتند ، در رشته مسیریاب تیمهای کرمانشاه،شیروان و نجف آباد اول تا سوم شدند .

حمید نعمت‌بخش با بیان اینکه زمان‌بندی این مسابقات به صورت آئین‌نامه از ماه‌ها قبل تعیین شده است، افزود: از زمان اعلام تیم‌های شرکت کننده تا حضور آنان برای شرکت در مسابقه 30 ثانیه زمان بوده و اگر تیمی در زمان اعلام شده حاضر نشود حذف شده و حق هیچ‌گونه اعتراضی ندارد.وی با اشاره به اینکه برای امتحان ربات‌ها قبل از شرکت در مسابقه پیست در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده شده است، بیان داشت: برای نخستین بار در کشور اتود پیست اصلی را در اختیار شرکت کنندگان قرار داده و به صورت همزمان با چهار دوربین از پیست مسابقات فیلمبرداری می‌کنیم.دبیر علمی مسابقات کشوری رباتیک در شاهین‌شهر تصریح کرد: داوران از دانشگاه‌های نمونه استان انتخاب شده و تمام قوانین از مسابقات جهانی 2008 ژاپن استخراج شده است و تمام داوری آن با این مسابقات برابری می‌کند. وی با بیان اینکه تمام برنامه‌های مسابقه از قبل برنامه‌ریزی شده و طبق برنامه زمان‌بندی شده انجام می‌شود، بیان داشت: تیم‌های شرکت کننده بعد از گذراندن مرحله تست حدود هفت دقیقه زمان دارند تا مرحله رکوردگیری را بگذرانند. نعمت‌بخش با اشاره به اینکه کمیته اعتراضی از نمایندگان تیم‌ها تشکیل شده است تا در صورت بروز مشکل آن را به ما اطلاع دهند، خاطرنشان کرد: اختصاص زمان بیشتر به این مسابقات، بر بی‌نظم این دسته از رقابت‌ها افزوده و مسابقات بیشتر ازحد انتظار طول می‌کشد. وی ادامه داد: تیم‌های مختلفی از جمله میبد یزد، ایذه، هامون و زاهدان به دلیل آنکه نتوانستند خود را به حد این مسابقات برسانند انصراف داده و از شرکت در این مسابقات خودداری کردند و این خود دلیلی بر بالا بودن سطح این مسابقات است. دبیر علمی مسابقات کشوری رباتیک در شاهین‌شهر با بیان اینکه نحوه اطلاع رسانی این مسابقات بسیار بالا است، اظهار داشت: در این زمینه از کشورهای خارج از ایران مانند امارات نیز متقاضی برای شرکت در این دسته از رقابت‌ها داشتیم، اما به دلیل طول مسافت نتوانستند در این مسابقات حضور یابند.وی اضافه کرد: برای افزایش کیفیت این مسابقات از افراد زیادی از جمله دبیر مسابقات کشوری و مسئول مسابقات خوارزمی بهره گرفته شده است.نعمت‌بخش با اشاره به اینکه هزینه دریافتی از شرکت کنندگان 15 هزار تومان بوده، تصریح کرد: برای هر نفر 35 هزار تومان هزینه صرف شده و هزینه ایجاد پیست اصلی مسابقه حدود 2 میلیون و 500 هزار بوده است
در رشته میکروموس تیمهای دانشگاه پیام نور قشم و دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اول و دوم شدند و در بخش آزاد نیز هیچ تیمی موفق به کسب رتبه نشد . دبیر علمی این همایش با اشاره به بالا بودن سطح این مسابقات گفت حضور قهرمانان کشوری در بخش میکروموس اصلی ترین بخش این مسابقات بود . حمید نعمت بخش افزود 90 درصد شرکت کنندگان دانشجو و ده درصد دیگر دانش آموز بودند .وی همچنین گفت استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و اصفهان و شهرهای شوشتر و مشهد بیشترین شرکت کننده را داشتند . 


منبع:http://forum.asrejavan.info/showthread.php?p=4716470#post4716470

نظرات 1 + ارسال نظر
خواننده یکشنبه 16 اسفند 1388 ساعت 01:44

ازاطلاع رسانی خوبت ممنونم.راستی تبریک هم میگم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد