فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

توضیح "پیام نور"درباره کتابهای درسی این دانشگاه

در پی انتشار مطالبی علیه برخی کتب درسی دانشگاه پیام نور ، روابط عمومی این دانشگاه توضیحاتی در این باره منتشر کرد:

انتشارات دانشگاه پیام نور به منظور تأمین منابع درسی مورد نیاز دانشجویان دانشگاه براساس نظام آموزش از راه دور و نیمه حضوری و کتاب محور بودن دانشگاه از سال 1367 شروع به فعالیت نموده است و در حال حاضر نیز به عنوان یکی از بزرگترین انتشارات دانشگاهی و دومین انتشارات دولتی ( بعد از آموزش و پرورش) سالانه بالغ بر 1600 عنوان کتاب درسی را با شمارگان میلیونی برای نزدیک به یک میلیون دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی مستقیماً چاپ و توزیع می‌نماید.

با توجه به شمارگان کتب منتشره، غلطهای تایپی و جا افتادگی مطالب که تقریباً در قریب به اتفاق کتب منتشره توسط ناشران نیز مشاهده می‌شود، امری طبیعی به شمار می‌رود

. ضمن پذیرش امکان بروز طبیعی برخی از غلطهای تایپی توضیحاتی در خصوص کتبی که مورد نقد قرار گرفته اند ، به شرح زیر ارائه می‌شود:

1- « آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران » نوشته‌ آقایان دکتر عباس زراعت و حاجی‌زاده از انتشارات دانشپذیر می باشد هیچ گونه وابستگی به دانشگاه پیام نور ندارد.

2- « فرهنگ و تمدن اسلامی » از انتشارات معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها است و این انتشارات نیز صرفاً نمایندگی توزیع کتابهای دانشگاه پیام نور را به عهده دارد و هیچ گونه وابستگی به نشر و تولید کتابهای این دانشگاه ندارد.

3- این دانشگاه با توجه به اهمیت و نقش منابع درسی در نظام آموزشی دانشگاه و به منظور کیفیت بخشی به آثار علمی منتشره، کتاب های درسی را در سه مرحله درسنامه، آزمایشی و قطعی تولید و منتشر می‌کند که براساس بازخوردها و نظرات دانشجویان و اساتید محترم، اشتباهات املایی و محتوایی کتاب در هر یک از مراحل اصلاح می‌شود.
در همین باره تصریح می شود کتاب‌های اصول حسابداری و ریاضیات پایه و مقدمات آمار در مرحله چاپ قطعی قرار ندارند.

لازم به ذکر است کتاب‌های دانشگاه پیام نور علاوه بر برخورداری از محتوای علمی روز، خودآموز بودن، با کیفیت مناسب چاپ ( دارای بهترین کاغذ و جلد ) با نازلترین قیمت ارائه می‌شود. به همین دلیل نیز کتابهای دانشگاه بعضاً مورد استفاده سایر دانشگاه‌های کشور نیز می‌باشد؛ و به نظر اغلب کارشناسان عرصه کتاب، این کتابها از کیفی‌ترین و مناسب‌ترین کتابهای درسی کشور نیز می‌باشند.

یادآور می شود براساس آمار ارائه شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور، درصد قبولی دانش آموختگان مقطع کارشناسی این دانشگاه در آزمون سراسری کارشناسی ارشد، در جایگاه دوم دانشگاه‌های دولتی قرار گرفته است که این امر حاکی از کیفیت نظام آموزشی این دانشگاه، کتاب محور بودن و استاندارد بودن آزمون‌های تلفیقی تستی و تشریحی پایان ترم است نشأت می‌گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد