فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

مرورگرهای جایگزین برای کاربران ویندوز

سرانجام پس از کش و قوس های زیاد، کاربران ویندوز می توانند از تاریخ اول مارس به جای مرورگر پیش فرض IE، مرورگرهای دیگری را برای گشت و گذار در فضای مجازی انتخاب کنند.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از فارس، این اقدام به دنبال توافق دوجانبه مایکروسافت و کمیسیون اروپا در دسامبر سال 2009 صورت می گیرد. بر اساس این توافق مایکروسافت متعهد می شود تا به کاربران ویندوز در سراسر اروپا اجازه دهد مرورگر مورد علاقه خود را بر روی رایانه ها نصب کنند و دیگر مجبور نباشند صرفا از IE استفاده کنند.
علت اصلی این تحول شکایت و اعتراض برخی شرکت های سازنده مرورگر و به خصوص موزیلا و اپرا است که به انحصارطلبی تجاری مایکروسافت در زمینه طراحی و عرضه مرورگر معترض بودند. در حال حاضر بیش از نیمی از کاربران اینترنت در سراسر جهان از مرورگر IE استفاده می کنند. در حال حاضر برخی آزمایش ها برای اعمال تغییرات ضروری در این زمینه در ویندوز در کشورهای انگلستان، بلژیک و فرانسه انجام شده است. تغییرات لازم برای دسترسی به انواع مرورگرها به طور خودکار در ویندوزهای XP، ویستا و 7 صورت می گیرد تا کاربران بتوانند به غیر از IE، مرورگرهای کروم، فایرفاکس، سفری و اپرا را هم انتخاب کنند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد