فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

قائم مقام آموزش ملی اندونزی: پیشرفت‌های علمی و آموزشی ایران ....

خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۸/۱۲/۷ 

 کوالالامپور - فصلی جلال قائم مقام وزارت آموزش ملی اندونزی روز جمعه آمادگی کشورش را برای همکاری‌های علمی و آموزشی با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: پیشرفت‌های علمی و آموزشی ایران واقعا قابل تحسین است.


به گزارش خبرنگار ایرنا از جاکارتا، وی در دیدار احمد حیدری معاون وزارت آموزش و پرورش و جمعی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با وی، بر گسترش همکاری‌های علمی و آموزشی و استفاده از تجربیات ایران در این زمینه‌ها تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، هیئت آموزشی جمهوری اسلامی ایران متشکل از احمد حیدری معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش و تنی چند از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای دیدار با مقامات اندونزی و گفت و گو در زمینه مبادلات آموزشی به اندونزی سفر کرده است.

فصلی جلال قائم مقام وزارت آموزش ملی اندونزی در این دیدار همچنین با ارایه آمار دقیقی درخصوص وضعیت نظام آموزشی اندونزی در مقاطع مختلف، گفت:
ما آماده‌ایم تا در چارچوب برنامه‌های مختلف از قبیل تبادل دانشجو، ارائه بورسیه به دانشجویان ایرانی جهت یادگیری زبان و فرهنگ اندونزی، ارائه بورسیه به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد با جمهوری اسلامی ایران همکاری کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه اندونزی در طول سال‌های اخیر به دنبال ارتقاء کیفیت معلمان و اساتید خود برآمده است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های مناسب و همچنین پیشرفت‌های علمی بسیار در ایران من مناسب می‌بینم در صورت فراهم آمدن شرایط تعدادی از معلمان و اساتید اندونزیایی جهت فراگیری علوم مختلف و ارتقاء سطح دانش خود با استفاده از بورسیه وزارت آموزش ملی اندونزی به ایران سفر کرده و در این کشور مشغول به تحصیل شوند.

احمد حیدری معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش نیز در این دیدار با استقبال از توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه آموزشی اعلام کرد که وزارت آموزش و پرورش ایران آماده است تا تمامی موارد همکاری با جمهوری اندونزی در زمینه همکاری‌های آموزشی را تحت یک توافقنامه میان ‪ ۲‬وزارتخانه مربوطه پیگیری و اجرایی کند.

هیئت آموزشی ایران در ادامه دیدار خود از اندونزی با تنی چند از اعضای مجلس نمایندگان اندونزی نیز دیدار و گفتگو کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد