فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

کاهش 50 درصدی وبلاگ نویسی در بین جوانان

طبق نتایج حاصل از یک بررسی جدید، ظرف سه سال گذشته میزان وبلاگ‌نویسی بین نوجوانان و جوانان تا 50 درصد کاهش یافته و در مقابل، ارسال پیام‌های نوشتاری و حضور این دسته از افراد در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک(Facebook) پررنگ‌تر شده است.
این بررسی که در مرکز Pew Internet انجام شده است، نشان می دهد که در حال حاضر کمتر از 10 درصد نوجوانان و جوانان سراغ توئیتر(Twitter) که مرکز عرضه‌کننده سرویس میکروبلاگ است، می‌روند.
بر اساس این گزارش، 14 درصد نوجوانانی که از اینترنت استفاده می‌کنند اظهار داشته‌اند که برای خود وبلاگ یا نشریه آنلاین دارند که این رقم در سال 2008 میلادی 28 درصد گزارش شده بود. از این افراد نیز فقط 8 درصد از خدمات توئیتر بهره‌مند می‌شوند.
"آرون اسمیت"(Aaron Smith) از محققان این مرکز توضیح داد: «نتایج این بررسی تا اندازه‌ای ما را شگفت‌زده کرده است. برای این اتفاقات جدید در دنیای فناوری تفاسیر مختلفی وجود دارد».

"آرون اسمیت" مهم‌ترین دلیل کاهش تمایل کاربران برای وبلاگ‌نویسی را انفجار شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک در دنیای اینترنت می‌داند. بر اساس نتایج این بررسی، 73 درصد نوجوانان آنلاین از خدمات شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کرده‌اند.
این کارشناسان به قابلیت‌های جدید تلفن‌های همراه نیز اشاره کرده و توضیح داده اند که این دسته از ابزارها نیز توانسته‌اند تا اندازه زیادی در افزایش محبوبیت شبکه‌های اجتماعی تاثیرگذار باشند. به گفته او، بیشتر ارتباطات امروزی نوجوانان و جوانان با تلفن‌های همراه انجام می‌شود و این جریان باعث شده است تا آن‌ها تمایل کمتری به نوشتن داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد