فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

Google Knol با دانشنامه Wikipedia چه تفاوت‌هایی دارد؟

گوگل چند روز پیش سرویس جدید خود Knol را معرفی کرد، چیزی شبیه دانشنامه‌ی ویکی‌پدیا
که قابلیت انتشار محتوا به وسیله‌ی همگان را دارد. اما تفاوت‌های اساسی Google Knol با ویکیپدیا در چیست؟Google-Knol-Wikipedia-2

1) ویکیپدیا به ازای هر موضوع یک صفحه دارد اما این محدویت در Knol گذاشته نشده است و بنا‌براین نویسندگان ممختلف می‌توانند راجع به یک موضوع مشترک در چند صفحه مختلف مطالب خود را انتشار دهند. 

ادمه مطلب 

 

منبع:itstart.wordpress.com

2) در حال حاضر هیج تبلیغاتی در ویکیپدیا وجود ندارد اما کسانی که در Knol مطلب انتشار می‌دهند این شانس را دارند که با استفاده از تبلیغات گوگل (Google Adsense) در کنار مطلبشان کسب درآمد کنند.

3) تمامی محتوای موجود بر روی ویکیپدیا تحت “GNU Free Documentation License” می‌باشد اما کاربران Google Knol می‌توانند برای مقالاتشان از هرکدام از حقوق حمایت از مولف(Creative Commons) استفاده نمایند.

4) در Wikipedia شما نمی‌توانید مطالبی یا صفحاتی برای تبلیغ و ترویج کالاها یا خدمات خود ایجاد کنید درحالی که در بخش سیاست محتوای  Google Knol به صراحت آمده است:‌ “شما می‌توانید از Knol جهت نشر مقالاتی در مورد کسب‌وکار خود و یا تبلیغ کالا و خدمات قانونی خود استفاده نمایید”.

5) هرکسی ‌می‌تواند در ویکیپدیا (اکثر) صفحات را ویرایش کند اما در Google Knol شما این انتخاب را دارید که تنها از متخصصان یا افرادی که می‌دانید از این موضوع اطلاع کافی دارند و آن‌ها را می‌شناسید دعوت کنید تا صفحه‌هایی را که شما ایجاد کرده‌اید تغییر دهند. این مساله باعث می شود تا خرابکاری‌ها در این دانشنامه کاهش یابد زیرا تنها کسانی صفحات را تغییر می‌دهند که متخصصند یا شما می‌شناسیدشان.

6) در Knol هر‌کسی می‌تواند به مقاله امتیاز دهد یا برای آن مانند یک وبلاگ نظر بگذارد اما این انتخاب برای کاربران در ویکیپدیا لحاظ نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد