فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

نبرد خیلی از خود راضی و سوپر از خودراضی!

مشخص است که ون گال در مربیگریش تا چه اندازه اشتیاق به حمله را به تیمش در دستور کار قرار می دهد.مورینیو اما عاشق بازی روانی است و خوزه لوییس هم تله های روانی ون گال را می شناسد و برای همین رویارویی انی دو همیشه جذاب از آب در می آید و به هر حال این هلندی چم و خم رقیبش را در دست دارد.

فصل گذشته در لیگ برتر بازی فینال میان دو تیمی برگزار شد که هر یک برای خود به نوعی غول بودند.رویارویی میان بارسلونا و منچستر یونایتد بازی غول ها بود،در زمین مستطیل دو ستاره درست مثل دو شهاب سنگ در زمین می درخشیدند و حضور «لیونل مسی» و «کریستینا رونالدو» این بازی را بدیل به یکی از رویارویی های مهم لیگ کرده بود.

اما در آخرین بازی این لیگ و دو مغز متفکر روی صندلی های کنار زمین حضور داشتند که این رویارویی هم در نوع خود جالب توجه خواهد بود.«لوییس ون گال» و «خوزه مورینیو»بزرگ هر کدام این روزها برای خود در دنیای فوتبال وزنه ای بی نظیر هستند. در واقع این دو حریف قدرتمند در عین رقابت اشتراکات بسیاری دارند و این شباهت ها کار مقایسه دو مربی بزرگ را پیچیده و سخت می کند.

هر دوی آنها روش های غیر معمول و خاص خودشان را برای اداره تیم شان در پیش گرفته اند،نسخه ای که کشف و رمز گشایی آن راحت نیست.و در نهایت همین روش هاست که راه یا شاهراه پیروزی را پیش روی آنها هموار می کند. مشی کارآمدی که با آن می توان یاغی ترین و قلدرترین بازیکنان را رام کرد و همچنان به عنوان مربی آقای تیم باقی ماند و سایه خود را روی سر هر بازیکنی قرار داد.در واقع اکنون مشت آهنی و سرد این دو مربی در تیم های خودشان مثال زدنی است و این اقتدار و بی حاشیه بودن را کمتر می توان دید،اینکه هیچ بازیکنی نمی تواند موقعیت این دو مربی را چندان دچار تزلزل کند.

هر دو در نگاه اول آرام هستند ،اما این طور که به نظر می رسد شخصیت آنها روی دیگری هم دارد که در اداره تیم هایشان بسیاری کارآد است.یکی شان ملقب به کینگ لوییس شده و دیگری هم میان طرفداران تیم و بازیکنان به مرد شماره یک فوتبال ملقب شده است. هر دو استراتژی بسیار دقیقی دارند و با اعتقاد راسخ به کارشان پیش از هر بازی بزرگی تیم شان را می چینند.هر دو در هر بازی کما اینکه کوچک هم باشد وسواسی مثال زدنی دارند و درست مانند این است که گروهانی را راهی میدان جنگ می کنند،هیچ منفذی برای نفوذ و ضربه زدن دشمن به گروهان آنها باز نخواهد بود.

در واقع در فرصت باقی مانده پیش رویشان در دنیای مربی گری می خواهند همه غنائم و لقب های فوتبال را تام و تمام از آن خود کنند.هر دوی آنها در لیگ برتر بهترین القاب و مدال ها را کسب رده اند و سابقه موفقیت شان در تاریخ فوتبال به یاد مانده است.پیروزی با پورتو در سال ۲۰۰۴ و پیش تر با تیم آژاکس در سال ۱۹۹۵ را نمی توان فراموش کرد.و همین کارنامه است که پیش بینی پیروزی های بعدی آنها را عجیب نمی کند.چرا که نام مورینیو و ون گال در کنار هر تیمی که چیده باشند حالا با پیروزی گره خورده است.

مدال های موفقیت ون گال در لیگ برتر به ۱۹ رسیده است و حالا مورینیو تنها ۳ پله از او پایین تر است.البته وقتی که مربی هلندی برنده لیگ برتر شده بود،مورینیو هنوز مترجم ون گال بود.

موزینیو در دهه نود مدتی را به مربی‌گری پرداخت و پس از آن با لقب «ترادیوتور» (مترجم) معروف شد چون مترجم یا مفسر «سر بابی رابسون در باشگاه‌های «اسپورتینگ» و «پورتو» بود. در سال ۱۹۹۶ به همراه رابسون به بارسلونا رفت و همچنان مترجم او بود. پس از رفتن رابسون او همچنان در بارسلونا ماند و با جانشین هلندی رابسون یعنی «لوییس ون‌گال» کار کرد. با این حال مورینیو در چهار لیگ متوالی (دو لیگ در پورتو و دو لیگ در چلسی) توانست تیم خود را در صدر باشگاه‌ها قرار دهد و در دو سال متوالی (۲۰۰۵-۲۰۰۴) از سوی فدراسیون بین‌المللی فوتبال لقب بهترین مربی دنیا را از آن خود کرد.

اما بزرگترین نقطه اشتراک اینجاست که یکی از این دو مرد شاید پس از بازی شنبه در سانتیاگو برنابئو مجبور به ترک تیمش بشود.نگاهی به کارنامه این دو نفر و این که این دو چطور در این سال ها در زمین فوتبال ظاهر شده اند شاید تکلیف بازی شنبه شب را روشن تر کند

بایرن مونیخ ـ ۷ برد ـ ۴ باخت ـ یک مساوی

اینترمیلان ـ ۷ برد ـ ۲ باخت ـ سه مساوی

● بایرن مونیخ

گل زده : ۲۱

گل های خورده : ۱۳

شوت ها : ۱۵۵

آفساید: ۲۵

تملک توپ: ۵۸%

بهترین برد: ۴-۱ یوونتوس ، ۳-۰ لیون

بدترین شکست: ۲-۰ بوردو

● اینتر میلان

گل زده : ۱۵

گل های خورده : ۹

شوت ها : ۱۱۵

آفساید: ۵۶

تملک توپ: ۴۵%

بهترین برد: ۳-۱ بارسلونا

بدترین شکست: ۲-۰ بارسلونا

این آمار شاید کمی تعجب آور باشد و نشان از تفاوت دو مربی در شیوه کارشان داشته باشد.در واقع همین جا هم مشخص است که ون گال در مربیگریش تا چه اندازه اشتیاق به حمله را به تیمش در دستور کار قرار می دهد.مورینیو اما عاشق بازی روانی است و خوزه لوییس هم تله های روانی ون گال را می شناسد و برای همین رویارویی انی دو همیشه جذاب از آب در می آید و به هر حال این هلندی چم و خم رقیبش را در دست دارد.

اما نقشه ای که میان این دو نفر قرار است در مستطیل سبز رویاروی هم عرضه می شود در واقع یک زورآزمایی خواهد بود.این بازی نشان خواهد داد که کدام یک از این دو استراتژی قوی تری دارند.

مورینیو، مربی اینترمیلان می داند پیکار بزرگ بر سر قهرمانی فوتبال اروپا برای آینده دوران فوتبال لوییس فان گال، مربی تیم بایرن مونیخ آلمان بسیار سرنوشت ساز است. دو تیم اینترمیلان و بایرن مونیخ در حالی برای بردن جام قهرمانان فوتبال اروپا در ورزشگاه سانتیاگو برنابوی رئال مادرید رو در روی هم قرار می گیرند که علاوه بر مادرید و بارسلونای مدافع عنوان قهرمانی و رکورددار جام در یک فصل (شش جام در فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸)، تیم های انگلیسی نیز حضور ندارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد