فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

آیا هدف این کرم تاسیسات اتمی بوشهر است؟

از زمانی که متخصصان از هویت این کرم مطلع شده اند، برخی از آنها معتقدند که هدف آن احتمالا رآکتور اتمی بوشهر می باشد.

به گزارش IT World، یک کرم کامپیوتری بسیار پیچیده که در ایران، اندونزی و هند به شدت گسترش یافته است به منظور تخریب عملیاتها در یکی از هدفهایش، که گمان می رود رآکتور هسته ای بوشهر ایران باشد، ساخته شده است.
تمامی متخصصین امنیتی در یک نشست اضطراری به این توافق رسیدند که به بررسی دقیق این کرم با نام Stuxnet بپردازند.
در هفته های اخیر آنها رمز کریپتوگرافی را که در ورای نرم افزار وجود داشت شکستند و نگاه دقیقی به نحوه عملکرد کرم در محیطهای آزمایشی داشتند.
تمامی متخصصینی که به مطالعه کرم Stuxnet پرداختند بر این امر اذعان داشتند که این کرم قدرت حمله بسیار قوی و پیچیده ای دارد و برای تخریب هدف بزرگی طراحی شده است.
این کرم برای اولین بار در جولای سال 2010 توسط شرکت امنیتی بلاروسی آن را در کامپیوترهای متعلق به کلاینت ایرانی کشف شد.
به گفته اسکات بورگ، مدیر ارشد اجرایی شرکت آمریکایی Cyber Consequences Unit، بوشهر می تواند هدف خوبی برای این کرم باشد اما در این پایگاه تنها می توان برخی تسهیلات را پیدا کرد در حالیکه ایران دارای پالایشگاه ها و یا کارخانجات شیمیایی می باشد که می تواند هدف های بهتری برای این کرم باشند.
هنوز کاملا مشخص نیست این کرم برای آسیب رساندن به برنامه های هسته ای ایران طراحی شده است یا خیر.

نظرات 1 + ارسال نظر
یکی شنبه 3 مهر 1389 ساعت 23:04 http://yekaniy.blogsky.com

سلام
به نظر من این مووضوع رو نباید با با فیلم های سینمایی قاطی کرد ... خب یه کرمه دیگه !!!! و همه ما هم می دونیم کارش چیه ... وارد هر سیستمی که بشه همون کار رو می کنه حالا اگه سیستم بانک های آمریکا باشه چه نیروگاه بوشهر ...

سلام....میدونی مشکل اصلی کجاس؟؟؟مشکل اینجاست که این کرم چند میلیون کامپیوتر ایرانی رو آلوده کرده و هیچ کس هم به روی مبارک نمیاره...
راستی فیلم سینمایی! جالبی میشه ولی میدونی متاسفانه ما فیلمسازیمونم قوی نیست بهتره از خود هالیوودیا بخوایم یه فیلم برامون بسازن!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد