فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

فراز

بچه های IT پیام نور کرمانشاه

پرسرعت‌های اینترنتی جهان مشخص شدند  

 

سوئد و هلند بهترین کارکرد ارتباطات اینترنتی پهن‌باند در اروپا را دارند، که ناشی از سرمایه‌گذاری در اتصالات پرسرعت فیبرنوری و ارتقای شبکه‌های تلویزیون کابلی است.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از هموطن سلام، نتایج یک بررسی حدید که بوسیله دانشگاه‌های آکسفورد و اویدو و با حمایت مالی شرکت سازنده تجهیزات شبکه، سیسکو سیستمز، انجام شده است، نشان می‌دهد که ژاپن با فاصله زیادی از لحاظ ارتباطات اینترنتی پرسرعت در صدر کشورهای جهان قرار دارد.
این بررسی بر مبنای اندازه‌گیری‌های انجام‌شده با Speedtest.net است که به مشتریان کمک می‌کند اتصالات اینترنتی پهن‌باند‌شان را آزمایش کنند.

در این بررسی نتایج 8 میلیون آزمایش در ماه مه گردآوری شد، و محققان داده‌های به دست آمده از سرعت بارگذاری و باربرداری نیز زمان تاخیر - زمانی را که طول می‌‌کشد تا بسته‌های داده‌ها از مبدا به مقصد برسد- را به صورت "نمره کیفیت پهن‌باند" ترکیب کردند.
نتایج این بررسی نشان دارد که چندین کشور صنعتی مانند انگلیس، اسپانیا، استرالیا و ایتالیا، سرعت‌های پهن‌باندی را عرضه می‌کنند که به طور میانگین درست زیر مقدار لازم برای استفاده از کاربردهای پهن‌باند مانند تماشای ویدئو روی یوتیوب، گفتگوی ویدئویی و اشتراک فایل‌های کوچک است.
فرناندو جیل دو برنابه، مدیرعامل سیسکو، گفت از جمله نتایج غافلگیرکننده این بررسی قرار گرفتن کشور لتونی در رده چهارم جهانی کیفیت پهن‌باند است، گرچه این کشور از لحاظ شمار خانه‌هایی که اینترنت پهن‌باند دارند، فاصله‌ زیادی با کشورهای صنعتی دارد. اسلوونی و لیتوانی نیز در میان 10 کشور اول قرار دارند.
آمریکا و روسیه به ترتیب مقام‌های شانزدهم و هفدهم را به دست آوردند، که بالاتر از بلغارستان و پایین‌تر از فنلاند است.
این بررسی هنگام رتبه‌بندی کشورها، میزان وسعت استفاده از پهن‌باند و هزینه آن را در نظر نگرفته است.
سیسکو که مسیریاب و سویچ‌هایی را که ترافیک شبکه را هدایت می‌کنند، می‌فروشد، از اقدام شرکت‌های جهانی تلفن و سایر شرکت‌های بزرگ در ارتقای شبکه‌هایشان برای برآوردن مصرف روزافزون اینترنت سود برده است. 10کشوری که در این بررسی از لحاظ کیفیت اینترنت پهن‌باند در صدر قرار می‌گیرند، به ترتیب شامل این کشورها می‌شوند:
1- ژاپن
2- سوئد
3- هلند
4- لتونی
5- کره جنوبی
6- سوئیس
7- لیتوانی
8- دانمارک
9- آلمان
10- اسلوونی
moji

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد